Pojišťovny trápí letní živly, lidem by proto mohly zdražit pojistky

Pojišťovny žádné prázdniny nemají. Jen za jejich první čtvrtinu jim totiž lidé nahlásili škody z bouřek, vichřic a místních záplav za 650 milionů korun. Jde o 40 procent škod z celého loňského roku. Pojišťovny teď proto plánují, jak se dalším velkým ztrátám vyhnout.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Koruny (ilustr. obr.)

Koruny (ilustr. obr.) | Foto: Miroslav Zimmer

Pojišťovny zatím plní své závazky podle smluv s klienty, zároveň už ale vymýšlejí, co s živly udělat, aby snížily ztráty, které jim vyplácení pojistek přináší. Podle Lidových novin například uvažují o rozšíření záplavových map, které ovlivňují ceny pojistek.

Právě přílivové deště jsou největším problémem, způsobují totiž lokální záplavy. Pojišťovny si od meteorologů zjistily, že bouřky teď budou zřejmě ještě častější a budou ohrožovat i nové oblasti. Nové záplavové mapy by tak měly zahrnovat i tato místa.

Přehrát

00:00 / 00:00

O opatřeních, kterými se pojišťovny chtějí více bránit před živelnými pohromami, mluvil v Dopoledním Radiožurnálu redaktor Jaroslav Skalický

Dá se tedy očekávat, že se tím spoustě lidí pojištění zdraží. Česká asociace pojišťoven sice tvrdí, že zvýšení cen nečeká, ale už teď je rozdíl mezi nejméně a nejvíce rizikovou oblastí stovky až tisíce korun.

Ale nejde jen o povodně a záplavy, stále více hrozí i vichřice. Pojišťovny uvažují také o mapě této živelní pohromy, která by Česko rozdělila na několik rizikových zón podle četnosti výskytu vichřic a která by rovněž hrála roli při výpočtu ceny pojistky.

Předpovědi silných poryvů větru jsou ale mnohem složitější, a tím i méně spolehlivé. Jedna z pojišťoven proto rovnou připravuje pro své klienty systém přímého varování. Zdarma jim nabídne aplikaci pro chytré telefony, která bude zasílat aktuální meteorologické předpovědi nebo varování pro konkrétní místa. Před blížící se bouřkou například vyzve klienta, aby si přeparkoval auto.

Jaroslav Skalický, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme