Úspěšný plzeňský exportér rozšiřuje svůj název. Nově bude Doosan Škoda Power

Jeden z největších exportérů České republiky mění svůj název. Plzeňský výrobce turbín přidává ke svému názvu jméno svého jihokorejského vlastníka. Nově se tak bude představovat jako Doosan Škoda Power. Nový název má plzeňské firmě pomoci získat nové zákazníky.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Turbína ze Škody Power | Foto: Ogilvy PR

Škoda Power, která vyrábí turbíny na světové úrovni už od roku 1904, vyváží do celého světa. A to nejen turbíny tepelné, jaderné, na biomasu a podobně, ale celá zařízení včetně potrubí a montáže.

Patří mezi pouhých pět firem ve světě, které dokážou udělat spolehlivou turbínu s výkonem kolem tisíc megawatů. Jenže v některých oblastech je jihokorejská skupina, která Plzeňskou Škodu Power koupila v roce 2009, mnohem známější.

Přehrát

00:00 / 00:00

Úspěchy plzeňské společnosti Škoda Power přiblížila v Dopoledním Radiožurnálu Jitka Hanžlová z ekonomické redakce.

„My skutečně začínáme působit globálně. Snažíme se více působit v Asii, kde přestože je značka Škoda velice silná, je Doosan v této oblasti silnější. Chceme působit také v Americe, máme tam kancelář a zaměstnance. Tam má Doosan ale také silnější pozici,“ vysvětluje generální ředitel plzeňského podniku Jiří Šmondrk.

„Důvod proč v názvu zůstala značka Škoda Power, je jednoduchý, protože třeba ve východní a západní Evropě je značka Škoda stále vnímána jako silnější,“ dodal. Na výrobcích Škody Power stále zůstane tradiční logo s okřídleným šípem.

Plzeňský podnik je globálním výzkumným centrem pro parní turbíny v rámci skupiny Doosan. Přihlašuje mnohem více patentů než kdy dříve.

Za poslední tři roky vložil do výzkumu a vývoje asi 600 milionů korun. A tuto částku chce dál zvyšovat. Spolupracuje s vysokými školami a má vlastní velkou experimentální laboratoř.

„Ono to vypadá, že je to jednoduché zařízení. Ale to zařízení se otáčí 50 otáčkami za vteřinu a jedna lopatka má odstředivou sílu třeba v Temelíně 200 tun. Takže, když si představíte, že to běží ve vůlích desetinách milimetrů, pak teprve nastává ten obdiv k tomuto produktu,“ říká nadšeně Šmondrk.

„Samozřejmě většina lidí řekne, že je to kus železa, který se otočí, ale není to sranda. Proto v byznyse zůstávají firmy, které mají dlouhou historii,“ dodává.

Vývoz firmy Škoda Power tvoří téměř 100 procent produkce. Letos podnik čeká tržby více než 8 miliard korun. Chce stavět výrobní závod v Indii.

Škoda Power turbína | Foto: Ogilvy PR

Ale nejde jen o nové výrobky. Obrovskou příležitost má při renovacích zařízení, které původně dodali jiní výrobci. Zajímavé například je, jak si poradí se situací, kdy nemají k dispozici původní dokumentaci.

„Máme zařízení, že jsme schopni ve 3D skenovat ohromné rotory a zařízení v krátké době to převést z 3D do výkresů. A pak se na to zařízení, které vlastně originálně nebylo vůbec vyrobeno ve Škodovce, můžeme podívat a do stávajících těles dát naše rotory a garantovat výrazné vylepšení účinnosti,“ popisuje ředitel pro nové projekty Radek Trněný.

Tato zařízení a také výrobky podniku dávají šanci získat zakázky například v Rusku nebo v Americe.

Jitka Hanžlová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme