Školy odlišných oborů by se slučovat neměly, říkají na zdravotnické škole ve Svitavách

Pardubický kraj chce šetřit, a tak si naplánoval slučování některých středních škol. Týká se to také Střední zdravotnické školy a Obchodní akademie ve Svitavách. Zatím se kraj s vedením obou dohodl, že garantuje dokončení studia všem stávajícím žákům bez jakýchkoliv změn a stejně tak těm, kteří ke studiu nastoupí v novém školním roce.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Střední zdravotnická školy ve Svitavách | Foto: Google Street View

„Jsem ráda, že se mě toto sloučení netýká. Mám před sebou ještě jeden rok. Neumím si představit, že by sloučení naší školy a Obchodní akademie nastalo,“ říká studentka čtvrtého ročníku Nathalie.

Záměr sloučit Střední zdravotnickou školu a Obchodní akademii zdůvodňuje kraj poklesem počtu žáků.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak se stavějí ve svitavské Střední zdravotnické škole k možnému slučování, zjišťovala Věra Pavlasová

„Naše škola byla vždycky školou, která měla osm tříd denního studia. V posledních letech tento počet klesl na šest tříd. Setkali jsme se také jako jiné školy se slabšími populačními ročníky,“ říká ředitel zdravotní školy Radim Dřímal a pokračuje:

„Ale náš zřizovatel se domnívá, že škola má mít nejméně 12 tříd denního studia. Této podmínce jako škola osmitřídní nikdy nevyhovíme.“

Šanci na zvýšení počtu žáků vidí její ředitel v zavedení nového oboru sociální činnost. „Máme pro to odborné učebny i odborné učitelky. Záměr podporují i naši sociální partneři ve městě a regionu,“ dodává Radim Dřímal.

Dalším problémem je prostorová kapacita škol. Ačkoli obě školy mají velké budovy, které jsou ovšem na provoz drahé, kapacitně však sloučení nevyhovují. Proto se obě instituce s vedením kraje dohodly, že školy zatím zůstanou ve svých budovách, které jsou navíc dobře vybaveny pro praktickou výuku odborně specializovaných učebních oborů.

Mezi učiteli ale nadále panují obavy, k jakým krokům nadále dojde. Transfer vybavení odborných učeben, které škola získávala po dlouhou dobu, je podle učitelky Miloslavy Tmějové nepředstavitelný.

„Nejistotu, co se týká budoucnosti školy, určitě mám, protože všechna jednání, která probíhala kolem splynutí, můžou ovlivnit rozhodování žáků, co se týká přijímacího řízení,“ říká Miloslava Tmějová.

Marína Dvořáková, Věra Pavlasová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme