V Brně představili dvě varianty vlakového nádraží. Rozhodnout se má do konce roku

U řeky, nebo pod Petrovem? Výhody i nevýhody dvou zvažovaných variant polohy nového hlavního železničního nádraží dnes v Brně shrnula studie, kterou si u nezávislé firmy objednala Správa železniční a dopravní cesty. Sto let trvající spor by tak mohl být ukončen ještě v závěru letošního roku.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hlavní nádraží Brno | Foto: Tomáš Adamec

Zatímco město už desítky let preferuje nádraží mimo historické centrum, občanská koalice Nádraží v centru vypracovala variantní návrh víceméně v současné poloze. Obě strany přitom i nyní tvrdí, že právě jejich návrh má větší šanci uspět.

Brno podpoří variantu, kterou vybere a zaplatí stát. Náměstek primátora Robert Kotzian z ODS věří, že to bude nádraží u řeky:

Přehrát

00:00 / 00:00

O variantách nového hlavního vlakového nádraží v Brně natáčel redaktor Ivan Holas

„S variantou pod Petrovem je spojeno tolik komplikací a nákladů navíc, že není perspektiva, že by byla realizovatelná v dohledné době, pakliže vůbec.“

Za vyšší náklady ale vysokorychlostní tratě vedou skrz nádraží, při variantě u řeky musí vlak na trase Praha-Vídeň z trati odbočit, upozorňuje Jana Drápalová ze Strany zelených:

„Při té variantě hrozí, že sice tady bude vybudována kolem Brna ‚vrtka‘, ale zastavovat nebude. Což se ve chvíli, když projíždí nádražím, už tak jednoduše nestane.“

Ivan Holas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme