Autobusy na nové lince v Jihlavě jezdí poloprázdné, linka ale musí kvůli dotaci zůstat
K vlakovému nádraží Jihlava-město jezdí dva měsíce téměř prázdné autobusy. Výrazně nepomohly ani propagační akce magistrátu. Linka však musí zůstat. Její zřízení bylo podmínkou pro získání evropské dotace na nový přestupní terminál. Magistrát teď chce přilákat cestující tím, že linka k nádraží bude jezdit zcela zdarma.
Linka autobusu k vlakovému nádraží Jihlava-město byla zřízená na začátku ledna. Ani za dva měsíce jejího provozu se ale obsazenost nemění a autobusy jezdí téměř prázdné. „Občas cestující jezdí. Teď jsem vezl asi osm lidí z nádraží,“ popisuje řidič autobusu linky číslo 6.
Na provoz teď doplácí magistrát a potažmo daňoví poplatníci. Náměstek primátora Josef Kodet z KDU-ČSL zřízení linky stále hájí. „Cenu to má, protože si myslíme, že musíme lidi naučit využívat městskou hromadnou dopravu,“ říká.
Autobusy na nové lince v Jihlavě jezdí stále poloprázdné, město ji ale musí kvůli dotaci zachovat Natáčeli tam redaktoři Andrea Bartůňková a Michal Malý
„Když jsme dostávali evropské dotace na revitalizaci prostoru před městským nádražím, slíbili jsme, že tam zavedeme linku městské hromadné dopravy. A sliby se mají dodržet a je to jen o tom, abychom to uměli náležitě využít,“ dodává Kodet.
Dotaci na revitalizaci na nový přestupní terminál dostala Jihlava od Regionálního operačního programu. „Ano linka je nevytížená, víme o tom a sledujeme to společně s městem. Jsou tam návrhy na změnu trasy nebo její protažení,“ naznačuje řešení mluvčí Regionálního operačního programu Kateřina Dobešová.
Podle náměstka primátora chce magistrát nalákat nové pasažéry a linku dostat více do povědomí veřejnosti. „Uvažujeme společně s dopravním podnikem, a už je to předjednané, že bychom tyto autobusy provozovali zatím zadarmo, abychom lidi naučili, aby tam jezdili,“ vysvětluje.