Češi bodují na budapešťském gastronomickém festivalu s jedlými etiketami

Do Budapešti se kromě lázní často jezdí i za tradiční maďarskou kuchyní. V těchto dnech si milovníci jídla přišli na své, konkrétně na budapešťském gastronomickém festivalu. Zaujali tam i čeští vystavovatelé. A to například i jedlými nálepkami na chléb.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Gastronomický festival v Budapešti

Gastronomický festival v Budapešti | Foto: Gregor Martin Papucsek

Mezinárodní gastronomická burza, veletrh a prohlídka všeho, co s dobrými jídly souvisí. Největším lákadlem je Bocusse d' Or, což je jakási kuchařská olympiáda, právě tam probíhá maďarské finále. V pěti boxech vaří špičkoví kuchaři a obecenstvo jakoby na stadionu, jim tleská.

Tamás Széll, šéfkuchař s Michelinovou hvězdou, momentálně porotce, vykresluje podstatu soutěže. Jsou prý dvě témata: maso a ryba. Základní materiál tvoří černá treska, černé mušle a takzvané Belonove ústřice na jedné straně - a stehno ze selete, krev a střeva na straně druhé.

Přehrát

00:00 / 00:00

Gastronomický festival v Budapešti navštívil i Gregor Martin Papucsek

Každodenní kuchyně to není a ani slavný kuchař to nekonzumuje den co den. Přiznává, že nejvíce miluje máslový chléb.

Nálepky z oplatek se Maďarům líbí

A tím se vlastně i vracíme k českému stánku, kde jednou z největších atrakcí jsou nálepky, etikety na chléb, či cukrářské výrobky.

Jedlé etikety z opaltek od českých výrobců | Foto: Gregor Martin Papucsek

Maďarský národ se už desetiletí potýká s velkými papírovými nálepkami na bochníku chleba, které nelze odlepit, pouze odříznout či sníst.

A najednou sem přichází český výrobce, který etiketu a tedy i reklamní nosič na chlebu vyrábí jedlou - z oplatek. Pan Richard od českého výrobce uvádí výstižný příklad.

„Pokud na etiketě nebude logo pekárny, ale, dejme tomu, logo výrobce paštik, můžeme zprostředkovat, že pekárně zadáme tuto zakázku. Může mít o ní zájem, protože dostane provizi za umístění reklamy.“

Skupina maďarských kuchařských učňů nezmůže se na nic jiného, než na přitakání.

Gregor Martin Papucsek, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme