Tradiční rozhlasové žánry udržuje v republice už jen Český rozhlas
Český rozhlas jako jediný v republice udržuje tradiční rozhlasové žánry. Připravuje hry, četby, dokumenty nebo pohádky. Stanice Radiožurnál pak obstarává kompletní zpravodajský servis. To vše Český rozhlas nabízí posluchačům díky rozhlasovým poplatkům. 45 korun měsíčně ale neplatí všechny domácnosti, které by ze zákona měly.
„Koncesionářské poplatky tvoří 90 procent příjmů Českého rozhlasu, takže drtivou většinu,“ říká ředitel programového centra Ondřej Nováček.
„A díky tomu není Český rozhlas závislý na reklamě. I podle zákona je reklama v Českém rozhlase výrazně omezena. Celoplošné stanice mají pouze tři minuty reklamy denně. Regionální stanice pět minut."
Český rozhlas má 23 stanic, z toho 14 regionálních. Nabízí jedinečné rozhlasové žánry. Vedle her například i oblíbené pohádky.
Kromě Českého rozhlasu Dvojky vysílá pohádky i Rádio Junior. Radiožurnál zas nabízí 24 hodinový zpravodajský servis. Nechybí regionální zpravodajové ani síť reportérů ve světě. Dopravní informace poskytuje jako jediné rádio v Česku 24 hodin denně.
Český rozhlas má také svůj nadační fond, který organizuje sbírku Světluška. Jak říká ředitel programového centra Ondřej Nováček, rozhlas pomáhá například i při povodních:
„Například loni rozhlas zorganizoval sbírku Pomáhejte s námi, která vynesla asi 12,5 milionu korun, které šly do postižených oblastí povodní. Stejně tak letos, když na začátku března vyhořela chata Libušín na Pustevnách, opět ČRo se aktivně zapojil do sbírky na pomoc Pustevnám, taky tam bylo několik milionů korun vybráno."
Dalším projektem je například Darujte hračku, kdy se před Vánoci pravidelně pomáhá dětem z dětských domovů.