Havířovská radnice bude přesvědčovat lidi, aby více využívali MHD

Havířovská radnice bude lákat lidi do městských autobusů. Chce tak snížit množství aut, která denně projedou městem, a zároveň ulevit životnímu prostředí. I proto město a ČSAD Havířov připravily kampaň, ve které chtějí lidem dokázat, že s vozy MHD se dostanou, kam potřebují, a navíc se nemusejí starat o parkování.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Čekání na tramvaj

Čekání na tramvaj | Foto: F. Tichý

„Je to individuální, záleží na tom, jak daleko od domova kdo pracuje. Ale myslím si, že by to šlo, například by mohli využívat i kola,“ říká o chystané kampani sedmašedesátiletý Jan, který postává u svého auta.

Už je sice v důchodu, zatím si ale coby vášnivý řidič život bez jízdy za volantem nedokáže představit. Řada jeho vrstevníků přitom s nadšením nasedá do pravidelných městských linek.

Přehrát

00:00 / 00:00

O plánu havířovské radnice nalákat víc lidí do vozů MHD natáčel Stanislav Janalík

„Znám takové a jsou ve starším věku. Jezdí nakoupit a využívají MHD. Dokonce jeden prodal auto, že je to zbytečné.“

Hlavně rodiny s malými dětmi si ale odstavení auta v garáži nedokáží představit.

„Jezdím jednou za týden na velký nákup, ještě s malými dětmi, bydlím kousek za Havířovem, takže bych autobusem určitě nejela. Ten svůj nákup bych určitě neunesla, vidíte, že mám plný kufr,“ uvádí například mladá maminka Jana.

I tak ale radnice věří, že zláká do městských autobusů i mladé pracující a rodiny. Novou kampaní chce tlačit hlavně na jejich ekologické cítění.

Náklady by neměly přesáhnout 100 tisíc

„Jedná se samozřejmě o kampaň, která ukazuje, že městská hromadná doprava je daleko ‘zelenější' způsob dopravy než individuální automobilová. Chceme ukázat občanům, že je to stejný způsob života, jako když třídí odpad, používají úsporné žárovky a podobně,“ vysvětluje vedoucí havířovského odboru komunálních služeb Jiří Revenda.

Náklady na kampaň by navíc podle města a provozovatele městské hromadné dopravy ČSAD Havířov neměly přesáhnout 100 tisíc korun.

„Je to jenom o tom, že vyrobíme polepy na autobusy, a pak na bázi reklamních bannerů na internetu a potažmo na městě. To znamená, ve finančním objemu je to opravdu minimální náklad,“ potvrzuje Jakub Vyvial z ČSAD Havířov.

První autobusy s polepy by do havířovských ulic mohly vyjet už na začátku září.

Stanislav Janalík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme