Havířovská radnice bude přesvědčovat lidi, aby více využívali MHD
Havířovská radnice bude lákat lidi do městských autobusů. Chce tak snížit množství aut, která denně projedou městem, a zároveň ulevit životnímu prostředí. I proto město a ČSAD Havířov připravily kampaň, ve které chtějí lidem dokázat, že s vozy MHD se dostanou, kam potřebují, a navíc se nemusejí starat o parkování.
„Je to individuální, záleží na tom, jak daleko od domova kdo pracuje. Ale myslím si, že by to šlo, například by mohli využívat i kola,“ říká o chystané kampani sedmašedesátiletý Jan, který postává u svého auta.
Už je sice v důchodu, zatím si ale coby vášnivý řidič život bez jízdy za volantem nedokáže představit. Řada jeho vrstevníků přitom s nadšením nasedá do pravidelných městských linek.
O plánu havířovské radnice nalákat víc lidí do vozů MHD natáčel Stanislav Janalík
„Znám takové a jsou ve starším věku. Jezdí nakoupit a využívají MHD. Dokonce jeden prodal auto, že je to zbytečné.“
Hlavně rodiny s malými dětmi si ale odstavení auta v garáži nedokáží představit.
„Jezdím jednou za týden na velký nákup, ještě s malými dětmi, bydlím kousek za Havířovem, takže bych autobusem určitě nejela. Ten svůj nákup bych určitě neunesla, vidíte, že mám plný kufr,“ uvádí například mladá maminka Jana.
I tak ale radnice věří, že zláká do městských autobusů i mladé pracující a rodiny. Novou kampaní chce tlačit hlavně na jejich ekologické cítění.
Náklady by neměly přesáhnout 100 tisíc
„Jedná se samozřejmě o kampaň, která ukazuje, že městská hromadná doprava je daleko ‘zelenější' způsob dopravy než individuální automobilová. Chceme ukázat občanům, že je to stejný způsob života, jako když třídí odpad, používají úsporné žárovky a podobně,“ vysvětluje vedoucí havířovského odboru komunálních služeb Jiří Revenda.
Náklady na kampaň by navíc podle města a provozovatele městské hromadné dopravy ČSAD Havířov neměly přesáhnout 100 tisíc korun.
„Je to jenom o tom, že vyrobíme polepy na autobusy, a pak na bázi reklamních bannerů na internetu a potažmo na městě. To znamená, ve finančním objemu je to opravdu minimální náklad,“ potvrzuje Jakub Vyvial z ČSAD Havířov.
První autobusy s polepy by do havířovských ulic mohly vyjet už na začátku září.