Rejvízský most v Jeseníku rozděluje občany. Řidiči chtějí nový, ostatní jsou proti

Kamenný most v Jeseníku vedoucí na Rejvíz je největší dopravní závadou ve městě. Pro motoristy je příliš nebezpečný. V posledních letech se navíc výrazně zvýšil počet aut, které po něm přejíždějí. Radnice proto donutila Olomoucký kraj, aby jako jeho správce začal situaci řešit. A ten rozhodl - postaví se nový. Má se ale posunout blíž k zástavbě. A to se lidem nelíbí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jeseník radnice

Jeseník radnice | Foto: Lukáš Bocan

Takzvaný Rejvízský most je nejstarším ve městě, po kterém přejíždějí auta. Má ale omezenou nosnost, nápor dopravy by nemusel dlouho vydržet. Už léta ho motoristé kritizují.

„Je hodně úzký a není průhledné zábradlí, takže není vidět. Z vyšších aut ano, ale z nižších ne, a cizí účastníci provozu vůbec neví, jak se tady mají chovat,“ popisuje místní řidič.

Namísto starého mostu se má o sto metrů dál stavět nový. Podle zástupců Olomouckého kraje i jesenické radnice je to varianta ekonomicky nejvýhodnější a v souladu s územním plánem města.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Jeseníku natáčela pro Večerní Radiožurnál Andrea Švubová

Souhlasí s ní i všechny dotčené státní orgány jako například Povodí Odry. Na rozdíl od lidí žijících v okolí. „My ho nechceme, toto nepovolíme, budeme se bránit všemi prostředky,“ tvrdí občané.

Kvůli stavbě mostu a křižovatky se musí zbourat jeden rodinný dům. Ostatní lidé se nejvíce obávají hluku a navýšení dopravy. „Když teď udělají křižovatku, tak se musí brzdit kamiony, bude to katastrofální,“ myslí si jeden z místních.

Hluk prý omezí samotný povrch vozovky, bude totiž z gumoasfaltu. „Je to nová metoda. Proti klasickým vozovkám by měla tlumit hluk o jeden a půl až dva decibely,“ vysvětluje ředitel projektového ateliéru Vladimír Navrátil.

Postavit nový most na místě současného není podle odborníků technicky možné. Navržená trasa je prý ideální. „Most je skutečně situován podle územního plánu, čili já mám pochybnosti o tom, že by se mohl situovat úplně někde jinde nebo jinde a do jisté míry v rozporu s územním plánem," říká ředitel Správy silnic Olomouckého kraje Drahomír Bahnic.

„Já si myslím, že občané si měli v rámci schvalování územního pánu toto pohlídat a dát připomínky, protože to je ten moment, kdy se dává prostor občanům,“ upozorňuje.

Jenže dotčení obyvatelé se záměrem nesouhlasí a chtějí se bránit třeba i u soudu. „Buď dojde k dohodě, nebo může dojít k vyvlastnění, těžko předjímat,“ dodává Bahnic.

Výstavbou nového Rejvízského mostu by se mělo vyřešit i přemostění Vrchovištního potoka. Pontonovou konstrukci ve Slunné ulici má radnice už 15 let půjčenou od státu. Ve městě by tak byly nové mosty dva.


Zvětšit mapu

Andrea Švubová, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme