Rodiče mají stále větší zájem o hračky české výroby. Děti však podléhají trendům

V dnešní době je k dostání nepřeberné množství hraček. Obzvlášť teď před Vánoci se mnozí zamýšlejí, co svému dítěti pořídit. Dobrou zprávou pro tuzemské výrobce je, že rodiče stále víc zajímá nejen kvalita, nezávadnost a design hraček, ale i to, jestli podněcují jejich dítě k tvořivosti. Ve Smržovce na Jablonecku jsou po celý týden k vidění hračky od 30 velkých, ale i malých českých výrobců. Rodiče se tam můžou inspirovat, děti zase pohrát.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Veletrh hraček

Veletrh hraček | Foto: Klára Bílá

Koupit hračku, aby dítě zaujala a zároveň rozvíjela jeho tvořivost a fantazii, je jednodušší, než se na první pohled zdá. Stačí se nad výběrem zamyslet, říká paní Petra z Jablonce nad Nisou:

„Nekoukám na cenu, ale určitě se řídím tím, aby byla zdravotně nezávadná, bezpečná. U nás v rodině se také hračky dědí.“

Nejtěžší je podle pana Marka ze Smržovky odolat slzám. Masivní reklama a rozhýbané hračky mají podle něj velkou moc:

„Reklama děti masíruje dnes a denně a vymluvit jim, že realita je jiná, než co vidí v televizi, je těžké. Když ale navštívíme hračkárnu a mohou si to osahat, většinou vyhraje to, co chceme my.“

To potvrzují i devítiletí kluci Adam a Tomáš. I když mezi jejich oblíbené hračky patří například i puzzle nebo slepovací modely.

Rodiče chtějí kvalitu

Zájem o české hračky v posledních letech roste. Lidé jsou stále častěji ochotni dát za ně peníze, i když nepatří k nejlevnějším. Chtějí českou kvalitu, trvanlivost a také záruku, že dítěti neublíží. Potvrzují to majitelka regionální prodejny ve Smržovce Helena Sibřinová i výrobní ředitel továren na hračky Detoa Albrechtice Vít Popr.

V regionální prodejně ve Smržovce po celý týden vystavuje své hračky na 30 českých výrobců. Děti si je můžou libovolně prohlížet, osahat si je, nebo si s nimi pohrát.

Výstavu hraček ve Smržovce zorganizovala společnost Česká hračka. Jejím cílem je propagace tradiční české výroby. Lidé totiž často ani nevědí, že se hračky, se kterými si hráli jako malí, stále vyrábějí.

Eva Malá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme