Rallye Monte Carlo vede stále Loeb, Prokop je devátý

Sebastian Loeb vede v zahajovacím podniku světového šampionátu v rallye v Monte Carlu i po 4. etapě. Ve čtyřech sobotních rychlostních zkouškách zvýšil jezdec Citroenu náskok na 2 minuty a 41 sekund před druhým Danim Sordem na MINI. Martin Prokop je před poslední nedělní rychlostní zkouškou na devátém místě.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Martin Prokop ve Fordu Fiesta WRC

Martin Prokop ve Fordu Fiesta WRC | Foto: Ford

Představení projektu Prokop ve WRC se loni na konci roku účastnil v Praze i sám Malcolm Wilson, tedy šéf továrního týmu Fordu.

"Martin je vůbec prvním jezdcem, který dostává Fiestu WRC do soukromého týmu. Tohle auto je naprosto identické s těmi, jaké mají k dispozci tovární jezdci. Je to naprosto stejné auto jako má k dispozici například Jari Matti Latvala," prohlásil šéf M-sportu Malcolm Wilson při představení projektu v Praze.

Jari Matti Lattvala na Monte Carlu letos nejprve šokoval, a to když díky vhodné volbě pneuamtik ve druhé rychlostní zkoušce nadělil fenomenálnímu Sebastianu Lobeovi neuvěřitelnou minutu, aby poté šokoval podruhé - ve čtvrté zkoušce poslal svoji fiestu za betonovou zídku a závod pro něj skončil. To Martin Prokop svoji Fiestu dnes protáhl legendárním Col de Turini. Nejel tam ovšem poprvé.

Přehrát

00:00 / 00:00

Automobilový závodník Martin Prokop jede poprvé MS v nejvyšší kategorii WRC

"Mám velký zážitek, určitě to nebyly zimní gumy, jeli jsme nahoru, kde bývá nejvíc diváků úplně na vršku na Col de Turini. Diváci se tehdy nudili, vzali proto lopaty a naházeli sníh v momentě, kdy se začalo klesat dolů. Tam, kde Solberg utrhl kolo, jsme klouzali taky, trefil jsem stejnou bariéru, ale měl jsem hrozné štěstí, sice jsem neutrhl kolo, ale snad 200 metrů jsem se točil jak čamrda a nevěděl jsem, kde skončím. Vůbec jsem to auto neřídil," vzpomínal Prokop na zážitek ze sezóny 2009.

V souvislosti s jeho letošní sezónou se ovšem nabízí také paralela s angažmá Romana Kresty v továrním týmu Fordu. Ten totiž legendární Col de Turini v roce 2005 díky volbě pneumatiky dokázal vyhrát.

"Roman udělal v mistrovství světa velmi dobrý dojem, ať už to lidé hodnotí jakkoli. Zkusil jsem řídit auto WRC a o to větší respekt vůči němu chovám. Málokdo si dokáže představit, co to opravdu znamená. Myslím, že jeho výsledky jsou stále hodně nedoceněné. Ale vím, co Roman dokázal a co zažil," složil poklonu Krestovi Martin Prokop.

Kresta dokázal v sezóně 2005 vybojovat v šampionátu dvě pátá a tři šestá místa, ale Prokop na překonání této laťky podle šéfa týmu Malcoma Wilsona má.

"Martin nyní má k dispozici zázemí, fungující tým, auto, spoustu zkušeností ze světového šampionátu a myslím si, že má na to se umísťovat mezi prvními šesti a do konce sezóny by mohl zaklepat na dveře vedoucí ke stupňům vítězů," myslí si Malcom Wilson.

Petr Jansa, Alena Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme