Smržovi se v kvalifikaci superbiků v Brně dařilo, skončil pátý
V Brně jel motocyklový jezdec Jakub Smrž na superbiku už osmkrát, ale ještě nikdy nestál na startu tak vysoko. V kvalifikace pro zítřejší závod mistrovství světa si vyjel pátou pozici, na záda tak bude dýchat prvnímu Italu Biaggimu.
Třífázové kvalifikační superpole, ze kterého postupně odpadávají nejpomalejší jezdci, bylo podle Smržova očekávání skutečně především taktickou bitvou. Každý závodník má totiž k dispozici dvě kvalifikační pneumatiky, ovšem pro tři části superpole.
„My jsme museli v tom prvním superpole použít jednu, protože možná bych postoupil, ale byl by to risk vypadnout z prvního superpole. A ve druhém superpole je to už logicky nutné. Ve třetím superpole zbyli čtyři jezdci, kteří měli ještě kvalifikační gumy a ti byli přede mnou,“ vysvětlil Jakub Smrž. Tito čtyři jezdci také skončili před českým závodníkem.
Smrž byl nejrychlejší ve druhé části, kdy téměř šestikilometrový okruh zajel za 1 minuta 59 celých a 422 setin sekundy, zatímco vítězná trojice Biaggi, Checa, Melandri stlačila čas pod 1:59.
V čem je kouzlo kvalifikační pneumatiky? „Já nevím přesně technicky, ale jak konstrukcí, tak směsí je to guma, která se dá tady použít tak dvě kola. Ale zase má mnohem větší přilnavost, takže se s ní dá třeba tady jet minimálně o půl vteřiny rychleji.“ A to v i docela náročných podmínkách.
Zatímco včera měla trať „jen" 35 stupňů, pak dnes teplota překročila padesátku. Diváci si mohli letos premiérově zalézt pod sprchy, jezdci v kožených kombinézách stírali potoky potu až v boxech. Ale na sebe nemysleli. „Podmínky dneska byly hodně těžké jak pro gumy, tak samozřejmě pro motorky. A znát je i, že přes noc pršelo. Takže přilnavost není třeba jako včera.,“ uvedl Jakub Smrž.
S výsledným pátým místem na startu byl ale jihočeský jezdec hodně spokojený, protože i když na jiných tratích už stál v první řadě, či dokonce měl poleposition, pak v Brně takhle vysoko ještě nikdy nestartoval.
„Kdyby mi někdo řekl ve čtvrtek, že tady budu v druhé řadě nebo pátý, tak mu řeknu, ať si dá mokrý ručník na hlavu. Ale myslím, že se to podařilo všechno ustát. Celý pátek a sobotu jsme odvedli skvělou práci s nastavením všeho. Ráno to ještě nějak doladíme a doufám, že se podaří i závody!“ věří český jezdec.
Důležitý ale bude start. Je nějaká speciální strategie, pokud motocyklový jezdec vyráží z pátého místa? „Ne, ne, tam se nedá nic vymýšlet. Důležité je co nejlépe odstartovat a co nejvíce se tlačit dopředu. Stane se tam vždycky tolik věcí, nic se nedá naplánovat. To už je otázka náhody, jak to bude v první zatáčce.“
Nejlepší to tedy při startu bude mít Max Biaggi, který z první pozice bude bojovat o jedenácté a dvanácté vítězství na Masarykově okruhu v Brně. Fanoušci byli nadšeni. Biaagi jen lakonicky vzkazoval. „Come to see Brno race on Sunday!“ Tak tedy přijďte v neděli do Brna na okruh. První superbikový závod začíná v pravé poledne.
Osmý závod MS superbiků v Brně - kvalifikace:
1. Biaggi (It./Aprilia) 1:58,580 (prům. rychlost 164,031 km/h), 2. Melandri (It./Yamaha) -0,221, 3. Checa (Šp./Ducati) -0,328, 4. Laverty (Ir./Yamaha) -0,475, 5. Smrž (ČR/Ducati) -0,961, 6. Fabrizio (It./Suzuki) -1,328, 7. Camier (Brit./Aprilia) -1,345, 8. Sykes (Brit./Kawasaki) -1,723.