Náměstek primátora: Barrandovský most je jediná silniční stavba v Česku, která běží kompletně nonstop

První fáze opravy nejvytíženější komunikace v Praze Barrandovského mostu s návratem dětí do školních lavic neskončí. Rekonstrukce bude trvat o 20 dní déle. Na práce byla od pondělí nasazena třetí směna. Radiožurnál se ptal náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě), kdy vyšla najevo ona komplikace, tedy zjištění, kolik je v mostě armatur a jaký mají rozměr.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Barrandovský most

Barrandovský most | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Postupně odhalujeme, jak tehdejší stavitelé na počátku 80. let ten most skutečně zhotovovali. Je tam mnoho skutečností, které se liší od toho, jak bylo tehdy zaneseno v projektu. My nechceme opakovat chyby, které se v tom projektu vyskytují, a proto jsme se rozhodli vlastně této příležitosti využít, abychom projekt rekonstrukce vylepšili a dali řidičům maximum toho, co umožňují technologie, které se teď v 21. století nacházejí.

Kdy jste zjistili, že ta původní dokumentace neodpovídá realitě. Proč tento faktor nebyl jasný už od začátku, jestli se jelo při přípravě čistě podle dokumentace a neprováděl se nějaký průzkum přímo v konstrukci, jestli ty plány odpovídají realitě?
Před třemi lety se prováděl diagnostický průzkum. To, co jste zmínil ohledně armatur, tak hovoříme o příčnících, kde se musí udělat 10metrové vrty. Mluvíme zde o 10metrové vrstvě betonu, a to vám žádný přístroj nezjistí, jakým způsobem jsou uvnitř 10metrové tloušti betonu protáhnuté ocelové armatury a pokud to není uděláno přesně podle původního projektu, tak to zjistíte až na té stavbě samotné.

Barrandovský most byla unikátní stavba doby. Dodnes je jedním z nejdůležitějších dopravní uzlů v Praze

Číst článek

Rozumím. A co tedy ta nová situace znamená pro další postup opravy?
Máme dvě situace, které jsou zásadní a znamenají změnu projektu. První je, že tloušťka živicové vrstvy, tedy lidově řečeno asfaltu, je až dvojnásobná oproti tomu, jak by měla být. Projektant přišel s tím, že my tuto chybu nemůžeme zopakovat, té konstrukci to nijak nebude sloužit a bude jí to naopak přitěžovat, protože tam bude zbytečně vysoká vrstva asfaltu, která nemá žádný funkční význam.

Proto jsme oslovili odborníky z Českého vysokého učení technického, pana doc. Vráblíka. s aktuální technologií, které se začaly používat ve Spojených státech teprve před pěti lety, tak jsme přišli na to, že bychom mohli využít ultravysokopevnostní beton, který se dokáže spojit s tou původní nosní konstrukcí a ještě ji zesílit. Tu životnost prodlouží v podstatě až na 100 let, což garantuje desítky let dalšího provozování bez nutnosti nějakého většího zásahu.

Třetí směna na scéně

Vy jste od pondělka nasadili posilující třetí směnu. Proč jste k tomuto kroku nesáhli už dřív?
Tak ty skutečnosti vyplynuly v posledních dnech. Ten harmonogram a tu délku zpoždění jsme se dozvěděli včera na kontrolním dni a nyní, pokud se nepletu, tak jsme jediná silniční stavba v Česku, která běží kompletně nonstop. Sehnat kapacity navíc, sehnat výjimku z hygieny nebylo jednoduché. Původně hygiena nedovolovala práce mezi 22. hodinou večerní a šestou hodinou ranní. Od pondělí máme stanovisko, že za určitých okolností budeme moci provádět noční práci každý den.

Řidiči se mohou kolonám vyhnout sami. Stačí trocha trpělivosti a dodržovat pravidlo ‚zipu‘

Číst článek

I za těchto okolností ale bude skluz 27 dní. Co z toho všeho vyplývá pro dopravní situaci v dané lokalitě a potažmo i pro provoz v hlavním městě?
Z dopravního hlediska se nic měnit nebude. Zůstávají dopravní opatření taková, jaká byla doposud. Já naopak moc děkuji řidičům, že celou dobu rekonstrukce respektují objízdné trasy, chovají se ohleduplně, využívají i městskou hromadnou dopravu, takže v hlavním městě prozatím nedocházelo ke komplikacím. Samozřejmě nemůžeme očekávat i se zvýšením provozu v září, že pravidelně tak jako na podzim vždycky přicházejí větší intenzity, tak se situace může mírně zhoršit. Můžeme opět očekávat, že se prodlouží jízdní doby, a proto bych všechny řidiče nadále žádal, aby byli ohleduplní a využívali ty objízdné trasy.

Tomáš Pavlíček, Jaroslav Beránek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme