Česká republika bude mít nové destinační logo
K nalákání turistů do země slouží různé postupy, podle agentury Czechtourism by jedním z nich měla být i změna příliš konzervativně vypadajícího destinačního loga České republiky. Proto vyhlašuje soutěž na jeho novou podobu a právě dnes vyhlásí kritéria soutěže. Nové logo by mělo lépe odpovídat image Česka jako přátelské a rozmanité země.
„Stávající logo je vnímáno jako konzervativní. Myslím, že atributy, které na ně byly kladeny posledních deset let splňovalo, nicméně nové logo by mělo být modernější a mělo by vystihnout hlavní hodnoty destinace České republiky. Mělo by být svým způsobem magické, okouzlující, pozitivní, dostupné a moderní,“ vysvětluje generální ředitel Czechtourism Rostislav Vondruška a doplňuje:
O potřebě nového destinačního loga České republiky mluvil na Rádiu Česko generální ředitel Czechtourism Rostislav Vondruška
„Jsme vnímáni jako velmi pozitivní, otevřená, dostupná destinace, která má zároveň svoje kouzlo a magičnost. To samozřejmě klade vysoké nároky na grafickou zkratku. Přesto věříme, že se objeví kvalitní návrhy.“
„Hledáme logo, které se bude týkat pouze turismu. Netýká se to ekonomické diplomacie jako celku. Destinační logo České republiky se používá na veškerých tiskovinách, v propagačních kampaních v zahraničí, během veletrhů, tiskových konferencí. Současné i budoucí logo používají a budou používat nejen státní instituce, ale i soukromé subjekty,“ říká Vondruška.
Soutěž je podle něj zcela otevřená, aby se do ní přihlásilo co nejvíce uchazečů. Aby porota mohla vybírat z opravdu kvalitních návrhů: „Proto jsme soutěž naprosto otevřeli komukoliv, kdo bude mít schopnost podat konkurenceschopné návrhy.“
Výsledky soutěže budou zveřejněny na začátku prosince letošního roku. Plné zavedení loga je pak plánováno na konec roku 2012.