Nekryté zakázky na ministerstvu dopravy organizovali Bártovi lidé, naznačil Huml
Za některými už podepsanými smlouvami na dopravní stavby, na které teď chybí ministerstvu dopravy peníze, mohou být zájmy lidí kolem faktického lídra Věcí veřejných a bývalého ministra dopravy Víta Bárty. Ve Dvaceti minutách Radiožurnálu to naznačil nezařazený poslanec Stanislav Huml.
„Vidíte sami, kde všude jsou lidé Víta Bárty, na kterých místech a pozicích sedí. Ředitelství silnic a dálnic, od ředitele počínaje, střediska v jednotlivých regionech - všechno bylo vyměněno. Už byly rozděleny zakázky, ačkoliv na to nejsou peníze. Nový ministr Radek Šmerda bude muset všechno zastavit, protože to probíhalo bez výběrových řízení a nejsou na to finance. A existují už podepsané smlouvy. To už bylo provedeno za Víta Bárty, to neudělal minulý ministr, pokud mám správné informace,“ řekl Huml Radiožurnálu.
Ministr dopravy Šmerda přitom sám před časem řekl, že je zvláštní, když někdo uzavřel smlouvu, aniž by měl na zakázku peníze. Pozastavil se i nad tím, že některé z nasmlouvaných akcí ještě nemají ani stavební povolení. Jde o zakázky za celkem 23 miliard korun.
Huml Radiožurnálu také řekl, že hospodářský výbor sněmovny zadal Nejvyššímu kontrolnímu úřadu úkol zjistit, kolik stálo samotné zastavení dopravních staveb v průběhu loňského roku.
Vít Bárta v sms zprávě Radiožurnálu uvedl, že za jeho působení na ministerstvu se neuzavřela jediná smlouva v řádu miliard. Závazky, na které nejsou peníze, zdědil po svém předchůdci.