Oprava D1 se může zpozdit, ale také zlevnit
Na modernizaci 160 kilometrů dálnice D1 se začne pracovat nejdříve na podzim. Až do 16. července mohou stavební firmy podat přihlášku do výběrového řízení a teprve koncem prázdnin bude vybrána nejlepší nabídka.
Jak ale upozorňuje vládní zmocněnec pro D1 Jiří Švorc, případná odvolání neúspěšných kandidátů mohou začátek stavebních prací oddálit.
„Protože dnes je velká poptávka po práci. Stavební firmy nemají žádné velké zakázky, protože na ně nemáme v rozpočtu dostatek prostředků. V procesu soutěže mohou uplatňovat všechny možné námitky, protože to zákon připouští. To by samozřejmě mohlo začátek stavebních prací posunout,“ řekl Radiožurnálu.
Obnova dálnice by mohla stát méně než plánovaných 28 miliard korun. Díky rozšíření kvalifikačních předpokladů na zhotovitele se do výběrového řízení může zapojit více stavebních firem.
Přestože termín pro podání přihlášek byl kvůli tomu už dvakrát prodloužen – nyní do poloviny července, podle Švorce stát výrazně ušetří:
„28 miliard pochází z nějaké projektované ceny. V tuto chvíli máme celou řadu signálů, že díky nedostatku práce by mohla být vysoutěžená cena výrazně nižší než cena, kterou máme v rozpočtu jako projektovou.“
Ministerstvo dopravy by mělo dnes dopoledne zveřejnit další informace k chystané modernizaci dálnice D1.