SOS: Smlouvy od developerů skrývají pro spotřebitele řadu nástrah

Až stotisícové rozdíly mezi nabídkou a skutečnou kupní cenou bytu, neurčitý termín jeho konečného předání nebo značně nevýhodné sankce pro spotřebitele. To jsou některé z nejčastějších nástrah, na které mohou lidé narazit při jednání s developerskými firmami. Zjistilo to Sdružení obrany spotřebitelů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

bydlení

bydlení | Foto: Jan Rosenauer

Aby se lidé takovým nástrahám vyhnuli, museli by uzavřít skutečně kvalitní smlouvu. Když Karel Pavlík z SOS obešel deset pražských developerských společností a předstíral zájem o koupi bytu, na takovou ale nenarazil.

Jak zdůrazňuje, třeba na termínu předání bytu už musí zájemci trvat úplně od začátku. "Jakmile spotřebitel uzavře rezervační smlouvu a následní smluvní podmínky nejsou ošetřeny, tak se jeho manévrovací výrazně snižuje," podotkl Pavlík.

Mladá žena sháněla cenově dostupný byt v Praze. "Samozřejmě jsem to konzultovala s právníkem, ten mi říkal, kde mám tlačit na změny a tak dále. Developer mi víceméně řekl, že buď smlouvu berte, nebo neberte," popisuje své zkušenosti zájemkyně o byt.

Podle Karla Pavlíka je třeba trvat na důkladném pročtení smlouvy a na svých případných připomínkách. Podrobné informace podle něj naleznou zájemci na adrese www.spotrebitele .info.

Martin Hromádka, Pavel Otto Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme