V březnu začne oprava D1, řidiči se bojí nekonečných kolon

S velkými obavami vyhlížejí řidiči začátek plánované rekonstrukce nejvytíženější tuzemské dálnice D1. Děsí je především záměr dočasně snížit počet jízdních pruhů, a proto už v předstihu hledají objízdné trasy. Vládní zmocněnec pro opravu D1 Jiří Švorc uklidňuje, že polovina dálnice bude uzavřena jen pár dní na začátku opravy, která vypukne v březnu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kolona aut se po nehodě postupně zvětšovala | Foto: Hana Mikulincová

„Jezdím a jsem rád, že mám čím dál tím kratší trasy. Když to řeknu diplomaticky, je to hnusný,“ říkají řidiči na čerpací stanici na nultém kilometru dálnice D1.

Že se s touto dálnicí musí něco udělat, si uvědomují všichni bez ohledu na to, jestli na svém autě mají pražskou, jihlavskou či brněnskou registrační značku. Jenže jen málokdo tuší, jak by chystané opravy měly vypadat.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na nultém kilometru naší nejstarší dálnice natáčela reportérka Motožurnálu Eva Kézrová

Řidiči se nejvíc obávají toho, že v době oprav bude v každém směru průjezdný jen jeden jízdní pruh. Vládní zmocněnec pro modernizaci D1 Jiří Švorc slibuje, že to tak bude jen na začátku oprav.

„Protože bude třeba zbourat přemostění přes dálnici. Není možné tyto práce provést jinak než při uzavření jedné poloviny dálnice. Je to v řádu několika dnů a poté bude celou dobu jízdní režim ve čtyřech jízdních pruzích.“

Opravovat najednou 40 kilometrů jedné dálnice najednou není nic jednoduchého, takže speciální režim budou mít policisté, odtahové služby a naprostou samozřejmostí by měly být aktuální informace o průjezdnosti, ať už v rádiích nebo na informačních tabulích. Nemělo by se také stávat, že by se na uzavřené části dálnice nepracovalo.

„V tendru je podmínka, že se musí pracovat minimálně 16 hodin denně, což neomezuje dodavatele, aby pracoval déle,“ zdůraznil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.

Řidiči jsou ale spíše skeptičtí a teď je na státu, aby je přesvědčil, že modernizace D1 bude opravou evropských parametrů.

Igor Maňour, Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme