Eurovia

|Martin Knitl, ČRo |Regiony

Po dálničních mostech v Ostravě-Přívoze opět jezdí auta, oprava vyšla na 50 milionů

Na dálniční mosty v Ostravě-Přívoze se dnes vrátil běžný provoz. Ačkoli byly mosty postaveny v roce 2008, silničáři je museli letos v květnu zavřít kvůli havarijnímu stavu. Kompletní rekonstrukce trvala půl roku a vyšla na necelých 50 milionů korun. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce, aby náklady na opravu uhradila firma Eurovia, která mosty před sedmi lety postavila.

|Martin Knitl, mka |Regiony

V náspech dálničních mostů u Ostravy se našlo dřevo i guma, oprava se protáhne

Oprava dvou mostů na dálničním přivaděči v Ostravě neskončí v září, jak se původně předpokládalo, ale zhruba o dva týdny později. V náspech mostů, které jsou po několika letech používání v havarijním stavu, se našly materiály, které tam neměly co dělat. Ředitelství silnic a dálnic požaduje od stavební firmy Eurovia náklady na rekonstrukci v desítkách milionů korun. Některé spory se v poslední době daří aspoň částečně řešit.

| ČTK, David Černý |Regiony

Ministerstvo dopravy dává Eurovii poslední šanci na opravu mostů na D1 v Ostravě

Pokud stavební společnost Eurovia nezačne v určené době řešit problémy s mosty v Ostravě, kterým hrozí zřícení, stáhne stát její bankovní garance. Následně vypíše nové výběrové řízení na opravu mostů. V České televizi to řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že by byl rád, aby stavební práce začaly nejpozději v dubnu. Mosty jsou sjezdy z dálnice D1 v Ostravě-Přívozu.

|Jan Bachorík, kov |Regiony

Stavbaři brzy začnou odklízet hlínu, která zavalila D8. Hotovo má být do konce roku

Zemina z utrženého svahu, která leží na části rozestavěné dálnice D8, by měla být do konce roku pryč. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo smlouvu s firmami Eurovia, Metrostav, Stavby mostů Praha a Berger Bohemia, které to budou mít na starosti. Zakázku firmy dostaly bez výběrového řízení, ŘSD to zdůvodňuje tím, že je třeba se sanací svahu u Dobkoviček na Litoměřicku začít co nejdříve.

Úplný zákaz vjezdu na mosty v Ostravě-Přívozu zatím nehrozí

|Eliška Malínská |Regiony

Dva dálniční přivaděče v Ostravě-Přívozu zatím zůstanou částečně otevřené. Úplná uzavírka kvůli špatnému technickému stavu v nejbližší době nehrozí. Na mosty už nesmí auta nad tři a půl tuny, ostatní řidiči mohou projíždět omezenou rychlostí.

|Eva Kézrová |Regiony

Na D1 u Ostravy objevilo ministerstvo další závady, problémy jsou i na D3

Vedení ministerstva dopravy na dálnici D1 u Ostravy objevilo další závady. V úseku, který stát zatím neúspěšně reklamuje u stavební firmy Eurovia, se zhoršil stav mostních nájezdů na Slovenskou ulici. Podle ministra Antonína Prachaře bude nutné zvážit omezení provozu nebo rychlosti, jak už se stalo na jiných úsecích.

|Simona Bartošová, Veronika Neprašová, Tereza Chlubná |Zprávy z domova

ŘSD odmítlo návrh Eurovie na společný postup při opravách zvlněné D47

Ředitelství silnic a dálnic odmítlo návrh stavební společnosti Eurovia na spolupráci při opravách zvlněné dálnice D47. Eurovia navrhla, aby si náklady s ŘSD rozdělila. Firma by měla na starosti méně závažné vady, ŘSD by pak opravilo zásadní konstrukční chyby. Podle ŘSD by to ale bylo nevýhodné, protože většinu nákladů by musel uhradit právě stát.

Eurovia tvrdí, že při stavbě D47 u Ostravy nechybovala, ministr navrhl další sondu

|Eva Kézrová, Nikola Bojčev, Radiožurnál, kov |Zprávy z domova

Zástupci ministerstva dopravy a stavební společnosti Eurovia dnes jednali ohledně zvlněné dálnice D47. Před dvěma týdny ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák předložil novinářům fotografie, které měly dokázat, že pod dálnicí chybí vrstva kameniva a štěrkové drti, a tedy že Eurovia při stavbě chybovala. Zástupci společnosti dnes předložili doklady, podle nichž firma postupovala, jak měla. Ministerstvo chce věc znovu prověřit.

|Jana Jeckelová |Regiony

Klimkovická radnice uspěla s reklamací vadné kanalizace

Do Klimkovic se vrátí stavbaři a pustí se do oprav nedávno dokončené kanalizace. Radnice na ní totiž reklamuje několik set vad. Hlavním problémem je, že potrubí netěsní a propouští spodní vodu, za kterou pak město platí miliony navíc. Obyvatelé jsou nespokojení a obávají se, že se budou muset opět vyhýbat rozkopaným ulicím.

|Alžběta Havlová, mta, Iva Havlíčková |Regiony

Experti strávili noc pod dálničním mostem v Ostravě. Měřili, o kolik se prohne

Téměř celou noc strávili odborníci na deformace pod jedním z dálničních mostů v Ostravě. Měřili, o kolik milimetrů se most prohne, když na něj vjedou plně naložená nákladní auta. Na výsledek netrpělivě čeká Ředitelství silnic a dálnic, které na ostravském úseku dálnice reklamuje u stavební firmy Eurovia velké množství závad. Nejvíce právě na mostech. K posouzení jejich stavu si teď pozvalo i experty z Německa.