Lidl začíná vydávat vlastní stravenky. Na konkurenci tlačí nízkou provizí
Diskonty Lidl vstupují na český trh s obědovými stravenkami. Firma uvádí, že za jejich přijímání účtuje restauracím nejnižší provizi na trhu 2,5 procenta. Stravenky Lidlu již nyní využívá 8000 zaměstnanců společnosti a od dubna ji bude využívat i více než 12 000 zaměstnanců Kauflandu jako firemní benefit. Společnost Lidl to uvedla v tiskové zprávě.
Stravenky dostává kolem 1,3 milionu Čechů, kteří v nich ročně projedí 15 miliard korun. Největšími poskytovateli stravenek v Česku jsou společnosti Sodexo, Edenred (Accor) a Le Chéque Déjeuner. Podle portálu si na provizi účtují 5,5 až 6 procent.
Lidl chce pro svůj produkt Naše stravenka vybudovat co nejširší akceptační síť restaurací, které by tuto stravenku mohly přijímat. „Každé restauraci přitom budeme při proplácení stravenek účtovat poplatek jen 2,5 procenta. Tato částka platí pro všechny provozovatele a všechny způsoby proplácení bez rozdílu," řekl generální ředitel Lidl ČR Pavel Stratil.
Cena nejvýhodnější stravenky pro zaměstnance i zaměstnavatele se k letošnímu 1. lednu zvýšila o čtyři koruny na 109 korun. Při této hodnotě stravovacího kuponu si může zaměstnavatel odečíst na daních nejvyšší sumu. Zaměstnanec zároveň dostane nejvyšší hodnotu stravenky s nejnižším doplatkem. Na začátku roku to uvedla poradenská společnost Tax Vision.
Podle zákona může zaměstnavatel uhradit pracovníkovi maximálně 55 procent z ceny jedné stravenky. V ideálním případě si tak zaměstnanec do hodnoty 109 korunové stravenky doplatí 45 procent, tedy zhruba 49 Kč.