Počet slevových portálů klesá. Hypersleva.cz je v insolvenci
Slevový portál Hypersleva.cz ukončil svojí činnost. Společnost se v průběhu minulého roku dostala do velkých finančních potíží, které znamenaly její konec. Podle odborníků firma nezvládla tlak rostoucí konkurence, a právě z tohoto důvodu by mohlo krachujících slevových portálů ještě přibývat.
Jako každý větší slevový portál investoval do marketingu a snažil se připoutat víc dodavatelů. Jenže těch naopak ubývalo. Do toho se někteří z nich zpozdili s platbami. Firmě nepomohl ani podzim, kdy začíná slevovým portálům postupně růst poptávka.
Podle jednoho z majitelů Hypersleva.cz Martina Chytila byl slabý prosinec i leden, tedy období kolem Vánoc:
„Nedostávalo se nám dostatek peněz, které by přitékaly do společnosti, abychom byli schopni uspokojit veškeré věřitele. A z toho důvodu jsme ještě vyvinuli maximální snahu, abychom našli nějakého strategického partnera, který by do společnosti vstoupil. Bohužel minulý týden došlo k tomu, že jsme zjistili, že žádný partner není schopen v krátké době do společnosti vstoupit.“
A firmě nezbývalo než podat žádost o insolvenci. Na webu Hypersleva.cz je teď jenom věta, kterou se vedení firmy omlouvá zákazníkům za vzniklé problémy. Žádné další informace ale k dispozici nejsou.
Český trh začíná být podle odborníků nasycen. Větší hráči si zabírají větší podíl, na to menší firmy například reagují tím, že snižují své marže. Podle ředitele vyhledavače slev Skrz.cz Petra Kováčika by se proto měly od větších firem co nejvíc odlišit.
„Když budou nabízet nějakou specifickou službu, mohou se zaměřit na něco, co je do hloubky, čemu budou více rozumět a nebudou tak obecní, tak tím se mohou odlišit od velkých portálů, které samozřejmě jedou na množství.“
V letošním roce bude podle Asociace slevových serverů spíš ubývat. V současnosti je na českém trhu přesně 109 slevových portálů. Podle této asociace jsou v první desítce firmy s měsíčním obratem kolem jednoho milionu korun. Na nižších příčkách jsou pak portály s obratem, který je v řádu jenom několika set tisíc korun.
Petr Kováčik z vyhledávače slev Skrz.cz pak odhaduje, že celkové tržby všech slevových portálů se meziročně zvýší o 30 až 40 procent.