Zlínské studentky uspěly na prestižním kreativním festivalu Cannes Lions
Největší porevoluční úspěch české reklamy vezou domů z francouzského Cannes Kateřina Huňová a Hana Kundrátová z Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Ve světovém finále Young Lions, určené mladým reklamním kreativním tvůrcům, získaly zlato v kategorii Media.
Obě studentky tak zopakovaly úspěch z českého národního kola. Finálovým zadáním bylo vypracování komunikační strategie pro neziskovou organizaci The International Exchange.
Tým zlínských studentek navrhl řešení pro příspěvky jednotlivců i organizace, které zároveň dané firmě může sloužit jako prostředek interní komunikace.
„Věřily jsme si. Jsme pyšné na to, že do České republiky vezeme prvního Zlatého lva," komentují obě autorky a dodávají: „Zkušenost není všechno, důležité je, aby vás reklama bavila."
Z úspěchu má radost i René Jež ze společnosti FleMedia, který obě finalistky do Cannes doprovázel: „Česká reklama v posledních letech trochu stagnovala a toto vítězství je nejen obrovským zviditelněním české kreativy ve světovém měřítku, ale také velkým příslibem do budoucna. Věřím, že je to velké povzbuzení pro všechny mladé tvůrce a že se nám bude dařit i v hlavní soutěži festivalu."
Soutěž Young Lions je součástí největšího světového festivalu kreativity Cannes Lions. Dvoučlenné týmy mají v soutěži 24 hodin na vypracování konceptu řešení konkrétního zadání, během kterých nesmí nijak komunikovat - maily, telefony i jakékoliv rozhovory jsou zakázány.
Podmínkou účasti je věk do 28 let. Vítězové národních kol postupují do finále, které se odehrává v rámci hlavního festivalu.