Největší zaměstnavatelé v Česku propouští. V Praze přijde o práci téměř 700 lidí

V prosinci minulého roku oznámili na úřadu práce hromadné propouštění i Česká spořitelna a Česká pošta. Přímo v Praze propustila začátkem letošního roku nejvíce zaměstnanců právě Česká spořitelna. Z její centrály tak odešlo sto pracovníků.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Úřad práce (ilustrační foto)

Úřad práce (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„O hromadné propouštění se jedná tehdy, pokud během 30 dnů dostane ve firmě s 20 až 100 zaměstnanci výpověď minimálně 10 lidí, v podniku se 101 až 300 pracovníky alespoň desetina zaměstnanců a ve společnosti s více než 300 zaměstnanci minimálně 30 lidí,“ říká Kateřina Beránková, mluvčí Úřadu práce České republiky.

Zaměstnavatel musí o svém záměru písemně informovat nejpozději 30 dní předem odborovou organizaci, radu zaměstnanců a příslušnou pobočku Úřadu práce České republiky.

Přehrát

00:00 / 00:00

O vlnu propouštění zaměstnanců v Praze se zajímala Veronika Štefanová

„Ve většině případů se jedná o horizont dvou až čtyř měsíců. Už v době, než k propouštění dojde, se snažíme zaměstnavatele kontaktovat, nabídnout mu spolupráci a v případě, že přistoupí na zřízení mobilního poradenského střediska, tak komunikovat s lidmi, kterých se propouštění dotkne,“ dodává Beránková.

Česká spořitelna zrušila v pražské centrále sto míst. Propuštěným zaměstnancům nabídla posty v Pardubicích.

„Avizované změny v počtu zaměstnanců souvisí s přesunem části operativy do nového back office centra v Pardubicích. Do konce roku 2015 tam Česká spořitelna otevře 400 nových míst. Většina zaměstnanců nesouhlasila s přesunem do Pardubic a koncem loňského roku sama odešla,“ komentuje situaci tiskový mluvčí České spořitelny Marek Pšeničný.

Česká pošta avizovala propuštění 25 pražských zaměstnanců v prvním kvartálu letošního roku. „Všem byla nabídnuta jiná práce na České poště. Otázka je, jestli to přijmou. Důvod je jednoduchý - mění se technologie nebo se jedná o organizační změny. Komunikujeme s úřadem práce, protože nutně musíme předpokládat, že každý jiné místo nepřijme,“ říká ředitel odboru komunikace České pošty Ivo Mravinac.

Česká spořitelna ani Česká pošta zájem o zřízení mobilních poradenských center neprojevily. Poradenství propuštěným zaměstnancům poskytují samy.

Simona Bartošová, Veronika Jošková Štefanová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme