Čím dál víc dětí se učí anglicky už v mateřské škole

V současné době stále přibývá rodičů, které pro své děti vyberou mateřskou školu s výukou angličtiny. Malé děti se cizí jazyk učí pomocí různých her nebo zpívání jednoduchých písniček.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Skalička- školka | Foto: Jana Zemková

V hradecké mateřské škole Kampánova se děti začínají s angličtinou seznamovat, když je jim kolem pěti, šesti let. Tamní učitelka Simona Růžičková zapojuje hry s cizím jazykem do programu během celého dne. Nejdůležitější je podle ní způsob, kterým se děti anglicky učí.

„Děláme to přirozenou, hravou formou, aby to děti bavilo a neměly pocit, že musí všeho nechat a dělat angličtinu. Tohle my nechceme,“ vysvětluje Růžičková.

Státní školky v Hradci Králové přistupují k výuce angličtiny různě. Žádná oficiální pravidla neplatí a záleží proto na přístupu vedení a možnostech pedagogů, které jsou ve státních školkách často omezené.

Přibývá ale rodičů, kteří chtějí, aby jejich dítě začalo s cizím jazykem co nejdříve a jsou ochotni za to i zaplatit, jako například Daniel Višňák z Hradce Králové.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výuku angličtiny v mateřských školách se zajímala reportérka Lucie Valášková

„Na dětech je krásně vidět, že to vnímají daleko rychleji, než když jsou potom už starší. Dneska je angličtina hrozně důležitá,“ říká Višňák.

Jeho tříletý syn Jakub už rok chodí do soukromé školky, ve které hraje anglický jazyk hlavní roli. Učitelé mají odpovídající kvalifikaci a několikrát týdně do školky přichází i rodilý mluvčí. Jak říká Michal Opatřil z vedení školky kvalita i intenzita výuky je hodně o penězích.

„Nepochybně je jazyková výuka ve školce velkým zdrojem nákladů, ať už se to týká zakoupení licencí, učebních materiálů a hlavně kvalitního personálu, který hovoří anglicky. Tvoří to jednu z nejpodstatnějších částí našeho rozpočtu,“ uvádí Opatřil.

Rodiče platí měsíčně za dítě téměř osm tisíc korun, ale i přesto školka otevřela na začátku roku další pobočku. Ve státních i soukromých školkách se pedagogové shodnou na tom, že nejdůležitější je, aby děti dobře ovládaly svůj mateřský jazyk.

Podle ředitele hradecké pedagogicko-psychologické poradny Václava Mrštíka by se nemělo na výuku jazyka v předškolním věku tlačit.

„Záměrné učení ve třech, čtyřech, pěti letech něčemu, co je pro dítě opravdu složité, nepovažuju za vhodnou věc. Když je to ale formou hry, není to problém,“ domnívá se Mrštík.

Dodává, že rodiče by měli vždy přihlížet ke zralosti dětí, zhodnotit jejich jazykové schopnosti a případně se poradit s psychology nebo logopedy.

Lucie Valášková, Iva Menšíková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme