Tunel Blanka se do voleb neotevře. Praha bude jednat o termínu s dodavatelem

Pražský tunel Blanka se nepodaří otevřít před komunálními volbami. Dodavatel technologické části tunelu – firma ČKD Praha – při kontrolním dnu uvedl, že práce dokáže dokončit až příští rok. Praha teď bude jednat s dodavatelem o termínu otevření.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunel Blanka | Foto: Filip Jandourek

„Dodavatel ČKD nepotvrdil termín 4. 10., nebo prostě ten termín, který jsme původně uvažovali, a je potřeba dodržet veškeré zákonné postupy, které jsou nutné k tomu, aby tak rozsáhlá komplexní stavba byla v souladu s právními předpisy, takže vedeme další jednání o tom, kdy to bude,“ uvedl primátorův náměstek Jiří Nouza z TOP 09.

Praha podle něj sice bude usilovat o zkrácení odkladu, nedá ale všanc bezpečnost provozu. ČKD Praha buduje mimo jiné velíny, bez nichž provoz v Blance začít nemůže.

Tunelový kompex Blanka
(Brusnický, Dejvický a Bubenečský tunel)
- jeho výstavba začala v roce 2007
- náklady zatím dosáhly asi 36 miliard korun
- roční provozní náklady 164 milionů korun
- má délku 6,4 kilometru
(nejdelší městský tunel v Evropě)

O 4. říjnu se jako o plánovaném termínu otevření dosud mluvilo jen neoficiálně. Spustit provoz v Blance ještě před volbami, které se uskuteční 10. a 11. října, by se hodilo vládnoucí TOP 09. Její političtí konkurenti zase podle zdrojů z pražské politiky usilovali o to, aby TOP 09 slavnostně přestřihnout pásku nestihla.

Stavbu důležité dopravní stavby, která bude městskou pokladnu stát více než 36 miliard korun, schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Náklady se ale v průběhu let zvýšily o několik miliard.

Současné vedení města tvrdí, že hledá zákonnou cestu, jak problematické faktury proplatit. Vede proto arbitráž se stavební firmou Metrostav, která je podle rozhodčího soudu povinna dokončit stavební část tunelu do konce září.

K arbitrážnímu soudu půjde Praha i se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). Bez IDS, která kvůli dluhům města hrozila odchodem ze stavby, by podle Prahy nebylo možné tunel dokončit.

ČTK, Jaroslav Gavenda Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme