Tour de France je lákadlem nejen pro fanoušky, ale také pro sponzory

Nejslavnější cyklistický závod Tour de France se blíží do cíle. Spolu s olympijskými hrami a mistrovstvím světa ve fotbale patří k největším sportovním událostem světa. A dokazuje to i pozornost diváků - televizní přenosy sledují víc než tři miliardy lidí, a to ve 200 zemích světa. Událost je ale lákadlem i pro sponzory, sázkové kanceláře nebo hoteliéry.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tour de France přihlížejí každoročně miliony fanoušků

Tour de France přihlížejí každoročně miliony fanoušků | Zdroj: Reuters

Ze slavného závodu profitují hlavně samotní organizátoři. Tour de France je specifická v tom, že ji neprovozuje žádná nadnárodní federace, ale soukromý podnik ASO. Ten pobírá poplatky nejen z televizních práv, ale taky od sponzorů nebo od měst.

„Ročně pořadatel vydělává na Tour de France 800 milionů korun, což se zdá být hodně, ale na druhou stranu, když fotbalové mistrovství světa vydělává 80 miliard, tak je to stokrát méně, ta proporce je jiná,“ popisuje specialista přes sportovní marketing Tomáš Janča ze společnosti 2Score.

Přijet, nahrát a rychle odjet aneb Běžný den novináře na Tour de France

Číst článek

Za práva z přímých televizních přenosů pak pořadatel vyinkasuje 24 milionů eur.

Jaké částky vynakládají sponzoři na to, aby se stali partnery závodu, zůstává v tajnosti. Nestlé, jeden z největších partnerů závodu, platí podle francouzských médií kolem 5 milionů eur ročně. Kromě peněz poskytuje i balenou vodu. Třeba automobilka Škoda na akci dodala 300 svých vozů.

Návratnost investic sponzorů se ale podle odhadů vrací až pětinásobně. Za partnerství čtyř hlavních dresů si organizátor účtuje kolem 80 milionů korun.

Sponzorství se partnerům vyplácí

„Ty efekty jsou obrovské. Jednak je to vizibilita do celého světa, která je levnější, než kdyby se chtěli spojit třeba s fotbalem nebo tenisem. Co se týká dalších efektů, tak součástí TdF je i masivní distribuce reklamních předmětů. Je tam i efekt toho, že své předměty dají do oběhu směrem k lidem,“ prozrazuje Tomáš Janča.

Pořadatel vybírá poplatky i od samotných měst, kterými peloton projíždí. A nejedná se o nízké částky. Například v místě zahájení etapy dosahuje poplatek částky okolo milionu korun. A město, kde se etapa uzavírá, si pak musí připravit až 3 miliony korun.

Návratnost je ale obrovská. Jen loni průjezd závodníků vydělal obcím několik milionů eur. Na své si přišli i hoteliéři, majitelé restaurací a další poskytovatelé služeb.

Marek Augustin, Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme