Liberecký dopravní podnik sníží hlučnost nové tramvaje, je na hraně normy

Liberecký dopravní podnik sníží hlučnost nové nízkopodlažní tramvaje EVO 2. Reaguje tak nejenom na stížnost jedné rodiny z ulice 5. května, ale také na výsledky měření. Hlučnost je prý na hraně normy. EVO 2 byla speciálně vyvinutá pro provoz v Liberci a stála tamní dopravní podnik 38 milionů korun.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tramvajové koleje - ilustrační snímek

Tramvajové koleje - ilustrační snímek | Foto: Vladan Dokoupil

Když tramvaj EVO 2, přezdívaná Evička, loni v září poprvé vyjela, lidé si ji vesměs chválili. Tramvaj jezdila několik měsíců ve zkušebním provozu bez velkých problémů na trati Horní Hanychov – Lidové sady.

A přišla první, a zatím jediná oficiální stížnost na to, že je tramvaj moc hlučná. Stížnost přišla od jedné rodiny z ulice 5. května.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek natočila redaktorka Ivana Bernáthová

Josef Šťovíček z Masarykovy třídy, kudy tramvaj také jezdí, si sice nestěžoval, ale větší vibrace zaznamenal. „ Když tramvaj jela, tak mi tady rezonovalo topení. Když jsem byl mladší, tak mi to nevadilo. Spali jsme při otevřeném okně. Teď už teda ne, musím mít okno zavřené, ten hluk mi vadí,“ uvedl Šťovíček.

Dopravní podnik pozval odborníky a ti prověřili, jestli hodnoty naměřené hlučnosti nepřekračují normy. Prý nepřekračují.

Hluk se měřil na ulici 5. května. „To je místo opravdu nepříjemné, kde mezi baráky máte zhruba 10 metrů a jsou vysoké,“ uvedl provozní ředitel dopravního podniku Ludvík Lavička. Hluk se tak prý zesiluje.

Tramvaj Evička je teď v dílenské hale dopravního podniku. Kromě důkladné kontroly ji čeká montáž nových součástek na snížení hlučnosti. „Technicky se tam upravují pryžo-kovové prvky vozidla.Tím odstraníte výši frekvence,“ uvedl Lavička.

Jestli se hlučnost tramvaje sníží, si lidé na ulici 5. května a na Masarykově třídě ověří až na přelomu května a června, kdy by měla tramvaj vyjet do běžného provozu. Teď čeká v podstatě na svůj technický průkaz.

„Teď už vlastně paradoxně nesmí jezdit s cestujícími, dokud nebudou průkazy způsobilosti, protože ten zkušební provoz s cestujícími jako ověření byl povolen na sedm tisíc kilometrů,“ řekl Lavička.

Ivana Bernáthová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme