Plány na dokončení rychlostní silnice R6 se opět mění. Počítá se i s eurodotacemi

Podle nejnovějších plánů bude mít silnice R6 mezi Prahou a Karlovými Vary po celé délce čtyři pruhy, půjde tedy o plnohodnotnou rychlostní silnici. Oznámili to úředníci ministerstva dopravy. Ještě nedávno přitom platilo, že se kvůli úsporám celá silnice dostaví převážně ve třech pruzích.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Začíná opětovná výstavba rychlostní silnice R6 na pomezí Karlovarského a Ústeckého kraje

Začíná opětovná výstavba rychlostní silnice R6 na pomezí Karlovarského a Ústeckého kraje | Foto: Zdeněk Trnka | Zdroj: Český rozhlas

Celkové náklady na výstavbu silnice R6 se podle odhadů ministerstva pohybují okolo 28 miliard korun.

Rychlostní komunikace měla být původně hotová už v roce 2010, termín dokončení se ale posouval už mnohokrát. Teď se mluví o roce 2025, vše ovšem záleží na penězích.

Aktuální čtyřproudá varianta počítá i s příspěvkem z Evropské unie. Ministerstvo dopravy zařadilo stavbu úseku Nové Strašecí – Řevničov, obchvat Řevničova a první etapu obchvatu Lubence k financování za pomoci evropských peněz. Tím by se mohla stavba R6 urychlit.

Na celé trase do Varů se momentálně staví jen čtyřkilometrový úsek mezi Lubencem a Bošovem na hranici mezi Ústeckým krajem a Karlovarským krajem. Motoristé by tam měli začít jezdit v listopadu.

Na stavbu se připravuje úsek mezi Novým Strašecím a Řevničovem, obchvat Řevničova a Krušovic. Podle úředníků nevázne výkup pozemků pod silnicí, což většinou stavbu také odsouvá.

Tři pruhy měly ušetřit až 40 procent nákladů

Donedávna prosazovaný úsporný plán počítal s tím, že se čtyři úseky z celkem osmi chybějících postaví pouze se třemi jízdními pruhy. Jednat se mělo o přeložku u Krupé, obchvat Hořesedel a Hořoviček ve Středočeském kraji a dále úsek Petrohrad – Lubenec v Ústeckém kraji.

Pruhy se měly po určité vzdálenosti střídat. Podle ministerských úředníků se tento systém běžně používá v zahraničí. Se čtyřproudou silnicí počítalo ministerstvo pouze na obchvatech Řevničova, Krušovic, Lubence a mezi Novým Strašecím a Řevničovem a Lubencem a Bošovem.

Variantou se třemi pruhy by se podle propočtů ministerských úředníků ušetřilo kolem 30 až 40 procent plánovaných nákladů.

Radek Duchoň Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme