Problémový úsek D8 se musí začít stavět do roka
Na vyřešení problémů s dostavbou dálnice D8 už zbývá pouhý rok, pak začnou problémy s financováním. Pokud by se problémový úsek u Řehlovic nezačal stavět do poloviny roku 2012, použije ministerstvo dopravy peníze z evropských dotací raději na opravy dálnice D1.
Práce na rozestavěné dálnici by se sice nezastavily, ale stát by je platil ze svého. A to by mohlo znamenat seškrtání projektu na úroveň rychlostní silnice. Chybějící povolení k dostavbě části D8 do Řehlovic přitom stavbaři nebudou mít pravděpodobně ani do konce letošního roku.
Šéf pražského závodu Ředitelství silnic a dálnic Jiří Majer prozradil, kde bude největší úskalí: „Tam je 130 účastníků řízení. Tam je ten největší problém a tam také čekáme největší odpor.“
Dostavbu dálnice, která má spojit Prahu s Německem, provázejí problémy už od 90. let minulého století. Tehdy se rozpoutal spor odborníků, státních úředníků a ekologických aktivistů o trasu dálnice přes České středohoří. Tam zbývá dostavět ještě 16 a půl kilometru, ale pracuje se jen na dvou třetinách.