Problémy s brzdami mělo na trati u Tanvaldu více vlaků, přiznaly České dráhy

České dráhy připustily další problémy na trati u Tanvaldu. Vlaky tam měly potíže s brzdami častěji než ve dvou známých případech, kdy souprava nedokázala ve strmém kopci pod Kořenovem zastavit a projela několik zastávek.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Typ vlaku, který měl za letošní rok už dvakrát nehodu

Typ vlaku, který měl za letošní rok už dvakrát nehodu | Zdroj: ČTK

Naštěstí vlak vždy nakonec zabrzdil a incident se obešel bez zranění. České dráhy mohly podle Federace strojvůdců nebezpečným situacím předejít a nevhodný typ vlaků z trati už dříve stáhnout.

Přesný počet případů, kdy selhaly brzdy vlaků na trati z Harrachova do Liberce, České dráhy odmítly upřesnit. Tvrdí ale, že jich bylo několik a pokaždé při nich udělali chybu strojvůdci, kteří nedodrželi nařízený pracovní postup.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o problémech vlaků na trati u Tanvaldu zjišťovala redaktorka Lenka Šumová

Vlak má záznamové zařízení, ze kterého je možné vyčíst průběh jízdy i to, jak v kterém okamžiku strojvedoucí reagoval, kdy začal brzdit a jak se vlak zachoval. Jednotlivé případy ale zatím uzavřené nejsou.

Federace strojvůdců ovšem tvrdí, že se jednalo o vlaky nevhodné do horských podmínek, které se na této trati vůbec neměly objevit. Vědí prý minimálně o pěti dalších problémových případech, na které své nadřízené upozornili, a ti tak údajně mohli reagovat dřív, než došlo k ohrožení cestujících.

Při posledním selhání brzd dosáhl vlak na trati, kde bývala maximální rychlost 50 kilometrů za hodinu a teď je dokonce snížená na 30, rychlosti 75 kilometrů za hodinu a projel čtyři zastávky, než se mu podařilo zabrzdit na rovnějším úseku v Desné.

Motorové vozy z 90. let, které mají kombinovanou brzdu, se podle strojvůdců nesmí na prudkou trať už nikdy vrátit. České dráhy ale soupravy zatím jen do odvolání stáhly.

Na trati teď jezdí nové vozy Stadler nebo staré vlaky s jiným typem brzdy. Obsluhovat je nově mohou jen strojvedoucí s minimálně tříletou praxí, na které bude přímo při práci dohlížet kontrolor. Trať z Harrachova je pod Kořenovem nejstrmější železnicí v České republice.

Lenka Šumová, krw Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme