V Přerově je problémem hlavně doprava

Už skoro deset let rozděluje úzká rezavá lávka přes řeku Bečvu občany města Přerova. Teď se přestavuje na most. Část obyvatel to považuje za zbytečně drahé, ostatní doufají v to, že v historickém centru bude méně aut.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Muzeum Komenského Přerov

Přestavba Tyršova mostu přes řeku Bečvu začala po letech odkladů tento měsíc.

Současné vedení města muselo jeho budování už před šesti lety na nátlak památkářů, ochránců přírody i mnoha občanů Přerova zastavit. Obyvatelé si pak v anketě sami vybrali, jak má most vypadat.

Zahájení stavby je jednou z věcí, kterou se současná vláda města může pochválit.

Přehrát

00:00 / 00:00

Přerov před volbami zmapovala Michaela Vetešková

„Bude tam jednosměrný provoz, bude tam stezka pro cyklisty a chodník pro pěší,“ popisuje stavební technik novou funkci Tyršova mostu, který má nahradit rezavějící padesát let starou lávku.

„Z hlediska propojení levého a pravého břehu Bečvy a hlavně připojení Předmostí směrem k centru je pro Přerovany důležitý,“ odtuší druhý.

Původní lávka je od září veřejnosti uzavřena.

„Ocelová konstrukce se snese, stará spodní stavba se bude demolovat a místo toho se bude stavět prakticky nový most,“ nastiňuje technik průběh rekonstrukce.

Koalice sociálních a občanských demokratů může v očích svých voličů bodovat, před zraky přerovského zastupitele za Komunistickou stranu Čech a Moravy Ladislava Mlčáka ale neobstojí:

„Tento most je v podstatě uzavřen pro pěší zónu a doprava, která by tam měla být, žádná nebude, protože ty nájezdy a výjezdy z tohoto mostu jsou absolutně nemožné.“

Zástupce komunistů připomíná, že most je zbytečně drahý, a určitě neřeší napjatou dopravní situaci ve městě.

„Investice je 120 milionů a myslíme si, že by měla být směrována jiným směrem. Přerov potřebuje vnitřní průpich – jak říkáme Přerováci, respektive obchvat. Tímto mostem se problém neřeší,“ doplňuje Mlčák.

Obchvat chybí

Centrem Přerova vede hned několik hlavních tahů, které nekompromisně rozdělují město. Například - dostat se od vlakového nádraží do sídla primátora znamená překonat tři rušné křižovatky se semafory.

„Všichni Přerované i ti, kdo projíždějí Přerovem, se na nás zlobí. Nicméně my jsme nezaspali a nabízeli jsme ministerstvu dopravy řadu alternativ pomoci, ale bohužel se nám za ty čtyři roky moc výrazně nic nepodařilo,“ říká současný primátor města Jiří Lajtoch.

Jiří Lajtoch - senátor a primátor města Přerov | Foto: Tomáš Adamec

Ten sice cestou do práce semafory nepočítá, ale o tom, že ve městě je až moc kamionů, dobře ví… Stavba dálnice D1 se už před lety zastavila těsně před branami průmyslového Přerova a tak stovky aut jezdí přes město a podle primátora Lajtocha bude hůř:

„V současné době se realizuje dálnice zhruba 6 kilometrů od Přerova a jakmile se dokončí – a má to být letos v desátém měsíci – čekáme velkou invazi dopravy do Přerova. Dálnicí se lidé dostanou do Říkovic a budou se proplétat Přerovem a budou navazovat na D1, která je za městem Lipníkem.“

Jasný cíl

Městu se stále nepodařilo vybojovat obchvat Přerova, souhlasí protikandidátka Jiřího Lajtocha - Jarmila Havlíčková. Kandiduje za ODS. Jako úřednice s téměř dvacetiletou praxí na stavebním úřadě ví, že za to nemohou jen přerovští radní.

„Město není investorem. Jsme závislí na ministerstvu dopravy ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic. V okamžiku, kdy se stavba dostane do programu, proběhnou nějak jednání, ale zase se stane, že ministerstvo má jinou prioritu, a tutu stavbu odloží.“

Komunální politici v Přerově se shodují - vyvést stovky kamionů mimo střed města - to je pro nás nejdůležitější. Od devadesátých let se to zatím ani jedné z vedoucích partají ve městě nepodařilo.

Michaela Vetešková, Kateřina Křenová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme