Šéf údržbářů trati v Novém Městě na Moravě: Mám radost, když jsou sportovci i servismani spokojení

Na sníh na tratích biatlonového mistrovství světa se smí zásadně jen s očištěnými botami. Bližší vhled nabízíme v reportáži ze zákulisí šampionátu v Novém Městě na Moravě.

Seriál Radiožurnálu Sport Nové Město na Moravě Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Trať byla zledovatělá

Cílem údržbářů trati je, aby měl první i poslední závodník stejné podmínky | Foto: Zuzana Jarolímková | Zdroj: iROZHLAS.cz

Tratě na biatlonovém mistrovství světa v Novém Městě na Moravě jsou stále v pořádku. Teplému počasí navzdory. Může za to parta lidí, které šéfuje muž, co právě tratě na jiných velkých akcích kontroluje. Seznámíme se s ním v dalším díle seriálu o zákulisí světového šampionátu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si, co říká o přípravě tratí Martin Holec

Zhruba dvě hodiny zbývají do startu sprintu a po trati se prohánějí servismani, kteří potřebují otestovat lyže. Jsou to Lotyši, Němci, Švédové i Kanaďané. A já tady stojím s Martinem Holcem, který působí jako mezinárodní rozhodčí na závodech Světového poháru i mistrovství světa, ale tady v Novém Městě je zodpovědný za přípravu tratí.

„Cílem je, aby v tomhle případě ve sprintu měl první a poslední závodník stejnou trať,“ říká Holec o přípravě na sobotní závod.

Holec musel napomenout litevské servismany, kteří nanesli trochu nečistoty na trať. „To je takový nekonečný příběh, protože oni samozřejmě vědí, že si ty boty mají čistit. Ale občas zapomenou, tak jim to musíme připomenout. Ale vědí, že se k tomu sněhu mají nějak chovat,“ popisuje porušování pravidel o nevstupování na trať ve špinavé obuvi.

Pět mužů a jedna žena. Čeští biatlonisté na šampionátu spoléhají na silnou sestavu servismanů

Číst článek

Když se postavíme vedle trati a podíváme se na výšku sněhu, tak se zdá, že může mít kolem metru. Měříte to, aby to mělo alespoň nějakou hodnotu, aby se biatlonisté neprošoupali až na zem?

„Dělá se to podle oka. Žádné měřící přístroje nemáme. Odhadem my i rolbaři víme, jaká je kde výška sněhu, a podle toho se domlouváme, co se s tím bude dělat dál. Jestli se tam něco naveze, nebo jestli se trať případně na chvíli uzavře,“ vysvětluje Holec.

Trenéři a závodníci mají vždycky radost z dobrého výsledku. Z čeho má radost ten, kdo je zodpovědný za přípravu trati? „Když vidí, že jsou sportovci a servismani spokojení. A když nechodí stížnosti na trať, je to dobrý,“ říká Holec.

Jan Suchan Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme