Google testuje svou sociální síť. Je čas představit alternativu Facebooku, tvrdí odborník

Po předchozích neúspěšných pokusech konkurovat globálně oblíbené síti Facebook přichází Google se službou Google plus. Od úterka nový projekt testuje. Nový generální ředitel Googlu Lary Page si při svém nástupu do funkce dal vybudování sociální sítě za hlavní prioritu, ve snaze neztratit pozici na trhu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Internetový vyhledávač Google

Internetový vyhledávač Google | Foto: Tomáš Adamec

„Jeho cílem je zlepšit způsob, jakým se lidi navzájem online propojují, poznávají, komunikují nebo sdílejí. Co nejvíce to přizpůsobit tomu, jak to dělají v běžném životě. Takže v běžném životě si totiž velmi vybíráme co, komu, kdy a jak řekneme, takže bychom rádi odstranili limity, které v online sdílení jsou, a uživatelům tak nabídli novou, snadnější a lepší možnost sdílení správných informací se správnými lidmi,“ přiblížila manažerka komunikace společnosti Google Janka Zichová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Google testuje projekt Google plus. Více s manažerkou komunikace firmy Jankou Zichovou a nezávislým internetovým publicistou Petrem Kočím.

Samotná stránka vypadá na první pohled hodně podobně jako konkurenční Facebook. Přesto se Google obvinění z plagiátorství nebojí. „Cílem projektu není nahradit nebo vytlačit dostupné online služby v této oblasti, ale nabídnout uživatelům nový způsob sdílení online,“ dodala Zichová s tím, že projekt je postaven na už existujících platformách firmy.

Zatím neví, kdy bude projekt spuštěn naostro. Teď projekt zkoušejí v terénu s omezenou skupinou uživatelů, od kterých chtějí získat zpětnou vazbu nebo inspiraci:

„Zatím není možné ani odhadnout, jak dlouho bude testování probíhat, protože to závisí od mnoha faktorů. Uživatelé, kteří se chtějí zapojit v budoucnu, rádi by dostali upozornění, že je to již možné, se mohou registrovat přímo na naší stránce projektu Google plus.“

Google plus má skvělé načasování, míní publicista

Google plus je zatím jen na pozvánky. „Já jsem se do samotné služby poprvé podíval zhruba před 10 minutami. Můžu vám tedy zprostředkovat autentický ohlas jednoho z členů úzké komunity technologických nadšenců, kteří službu už zkoušejí a využívají. Mně samotného docela pobavil, protože tam napsal: Dávám tomu rok, maximálně dva,“ uvedl nezávislý internetový publicista Petr Kočí.

Podle něj ale projekt šanci určitě má, protože má skvělé načasování: „Já osobně otevírám Facebook každý den a už mě trochu štve, už mě přestává bavit, už ztratil takové to kouzlo toho skvělého komunikačního nástroje, díky kterému můžu být neustále v kontaktu se svými přáteli, kdy každý den objevím něco nového, mám pocit, že služba malinko ztrácí švih, také s pochopitelně zpomaluje přírůstek nových uživatelů, a proto si myslím, že to není úplně špatná chvíle zkusit představit nějakou alternativu.“

Pro Google je to už několikátý pokus o proniknutí do prostředí sociálních webů, před tím už tu byly neúspěšné Google Buzz a nebo Wave nebo třeba sociální síť Orkut. Ta je po světě sice téměř neznámá, ale překvapivě má mimořádný úspěch v Brazílii, kde jí používá na 50 milionů lidí.

Nyní je to jiný případ, míní Kočí. „Tentokrát Google na tuto kartu vsadil opravdu hodně, na tom vývoji pracoval, myslím, rok a půl, věnovaly se mu stovky programátorů a ta služba je skutečně hluboce provázaná s všemi ostatními službami, které Google nabízí a myslím si, že z těch předchozích neúspěchů poučil,“ uzavřel internetový publicista Petr Kočí.

Marián Vojtek, Dalibor Zíta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme