Česko potřetí hledá svůj ‘EDEN‘ - evropskou excelentní destinaci

Zajímavá turistická místa v Česku soutěží o titul evropské excelentní destinace EDEN. Do soutěže se zapojilo 25 evropských zemí, v každé z nich získá titul jedna destinace.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Národní přírodní památka Pravčická brána, Národní park České Švýcarsko

Národní přírodní památka Pravčická brána, Národní park České Švýcarsko | Foto: Jiří Suchomel, ČRo Leonardo

Česko se evropské soutěže účastní potřetí. A jak Radiožurnálu přiblížila Alice Dvořáková z vládní agentury na podporu cestovního ruchu Czechtourism, soutěž má propagovat turistické regiony a destinace, ale ve stylu udržitelného rozvoje.

„To znamená, že by tam měla být nějaká souhra mezi místními obyvateli, soukromým sektorem, samosprávou. Turistická atraktivita by měla nastartovat obnovu regionu jako turistické oblastí,“ uvedla.

Přehrát

00:00 / 00:00

O evropské soutěži turistických atraktivit mluvil v Odpoledním Radiožurnálu redaktor Jaroslav Skalický.

Soutěž EDEN má každý rok jiné téma. Letos je to obnova hmotného dědictví. Podle Dvořákové to znamená, že se do soutěže mohou přihlásit všechny destinace, na jejichž území se nachází lokality nebo objekty, které byly nějakým způsobem obnoveny a pomohly tam nastartovat turistický ruch

„Například nějaké staré továrny, doly, bývalé věznice, které nyní slouží jako muzea a galerie. Do soutěže se mohou zapojit i destinace, které mají na svém území například obnovené železniční tratě, které nyní slouží jako turistické stezky a podobně,“ vysvětlila Dvořáková.

Mohou to podle ní být třeba i bývalé vojenské prostory, kde se odehrávají pravidelné rekonstrukce bitev a podobné akce. Podmínkou je, že musí fungovat jako turistická atraktivita nejméně dva roky.

Prezentace na festivalech či v médiích

Odborná porota bude také hodnotit, jestli je v daném regionu dostatek ubytování, slušné restaurace, dopravní spojení i informační systém. Vítězná destinace pak dostane řadu možností, jak se prezentovat.

Například na festivalu TOURFILM, v informačním centru CzechTourismu na pražském Staroměstském náměstí i na vybraném veletrhu cestovního ruchu. Evropská komise o ní natočí reklamní spot. A samozřejmostí je řada článků v médiích, jak potvrzuje Marek Mráz, ředitel společnosti České Švýcarsko, které v roce 2009 titul získalo.

„Dokonce jsme zaznamenali mediální ohlasy i v takových médiích jako je New York Times a podobně. A medializace obrovsky zvýšila návštěvnost - v roce 2009, kdy nám byla cena udělena, jsme zaznamenali desetiprocentní nárůst návštěvnosti a to v době, kdy ostatní destinace hlásily nepříjemné dopady ekonomické krize a propad návštěvnosti,“ přiblížil.

Do soutěže EDEN se mohou destinace hlásit do 18. února. Vítěz za Českou republiku bude vyhlášen v květnu.

Jaroslav Skalický, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme