Facebook neupřednostňuje zisk před bezpečností, ujistil šéf firmy Zuckerberg
Šéf Facebooku Mark Zuckerberg hájil svou firmu před obviněními, která vůči ní při úterním slyšení před podvýborem Senátu amerického Kongresu vznesla bývalá zaměstnankyně Frances Haugenová. Podle Zuckerberga není pravdou, že by Facebook upřednostňoval zisk před bezpečností svých produktů.
Bývalá produktová manažerka v týmu Facebooku pro boj s dezinformacemi řekla v Senátu, že postupně dospěla k závěru, že produkty firmy poškozují děti, rozdělují společnost a oslabují demokracii.
‚Rozhodování Facebooku ohrožuje demokracii.‘ Whistleblowerka vystoupí před Kongresem
Číst článek
Dodala, že lídři Facebooku vědí, jak učinit produkty společnosti bezpečnějšími, ale neudělají to kvůli vidině výdělků. Poukázala na rozsáhlé pravomoci Zuckerberga, který se podle ní „v současné chvíli nemusí zodpovídat nikomu, kromě sobě samému“.
Jako produktová manažerka působila Haugenová v různých technologických společnostech už od roku 2006. Po štacích v Googlu, Pinterestu, Yelpu ji zaměstnala i firma Facebook.
„Díky práci ve čtyřech technologických společnostech, které vytvářejí rozdílné typy sociálních sítí, jsem byla schopna porovnat, jak každá společnost přistupuje a vypořádává se s různými výzvami,“ vysvětlila Haugenová. Facebook je podle Haugenové ze všech nejhorší.
Zuckerberg: Není to pravda
„V jádru těchto obvinění je idea, že upřednostňujeme zisk před bezpečností a blahobytem společnosti. To prostě není pravda,“ uvedl ve svém obsáhlém facebookovém příspěvku Zuckerberg.
‚Za výpadkem služeb nebyl žádný zlý úmysl.‘ Facebook vysvětlil, proč byl několik hodin nedostupný
Číst článek
„Argument, že vědomě kvůli ziskům tlačíme obsah, který lidi naštve, je hluboce nelogický. Vyděláváme na reklamách a inzerenti nám vytrvale říkají, že nechtějí, aby jejich reklamy byly umístěny vedle škodlivého či štvavého obsahu.“
Haugenová během slyšení před senátory vyzvala k transparentnosti ohledně toho, jak Facebook dokáže přinutit uživatele k neustálému scrollování, což inzerentům poskytuje dostatek příležitostí pro umístění reklamy.
Apelovala také na Kongres, aby začal proti jednání americké společnosti jednat a nastavil mantinely, podle kterých by bylo možné vliv Facebooku regulovat.