FIFA trvá na prodeji piva na fotbalovém mistrovství světa v Brazílii

FIFA požaduje po Brazílii umožnit prodej piva na stadionech při mistrovství světa ve fotbale. Generální tajemník mezinárodní fotbalové federace Jerome Valcke řekl, že to musí povolit zvláštní zákon, který brazilští zákonodárci pro šampionát chystají. Na brazilských stadionech je přitom konzumace alkoholu zakázaná.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Generální sekretář FIFA Jerome Valcke s národním brazilským nápojem Caipirinha | Zdroj: Reuters

FIFA si stěžuje, že pět let poté, co Brazílie vyhrála pořadatelství mistrovství světa, se stále ještě o něčem vyjednává. Valcke si při inspekční cestě postěžoval na pomalou stavbu stadionů i přípravu infrastruktury.

Zvláštní zákon pro šampionát v roce 2014 se ale v brazilském kongresu zasekl hlavně kvůli alkoholu. Zákaz prodávat pivo a jiný alkohol na fotbalových stadionech platí v Brazílii od roku 2003 zákonem, které mu se říká ‚status fanouška‘. Zakazují to také zákony jednotlivých států brazilské federace. Jedná se o prevenci výtržností na stadionech.

Přehrát

00:00 / 00:00

O tématu mluvil na Rádiu Česko David Koubek

Brazilský ministr zdravotnictví vyzval zákonodárce, aby v novém zákonu zákaz piva na stadionech zachovali. Ministr sportu ale fotbalovým funkcionářům slíbil, že vláda prosadí zrušení suchého fotbalového zákona. Tento slib prý brazilská vláda dala již předtím, než FIFA Brazílii jako hostitelskou zemi vybrala.

„Alkoholické nápoje jsou součástí mistrovství světa FIFA, takže budou. O tom nebudeme vyjednávat,“ prohlásil rezolutně generální tajemník FIFA Jerome Valcke.

Velkým sponzorem šampionátu je přitom značka Budweiser, která patří do belgicko-brazilského pivovarnický gigantu.

David Koubek, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme