Sněmovna žádá vládu o stanovení konkrétní odpovědnost organizací, firem a osob za škody, které vznikly státu při stavbě dálnice D47. Týká se to škod způsobených mimo jiné nekvalitním výkonem dozoru.
Ze sněmovní vyšetřovací komise ke stavbě dálnice D47 odstoupili poslanci za hnutí ANO a Olga Havlová za hnutí Úsvit. Havlová přitom byla iniciátorkou vzniku komise. Své rozhodnutí zdůvodnila tím, že není spokojená s vedením a směřováním komise. Předseda komise Jan Birke z ČSSD tyto výtky odmítá. Podle něj se komise měla v úterý bavit o takzvaném rodném listu zakázky a lidech, které bude chtít vyslechnout.
Kvůli zvlněné dálnici D47 u Ostravy ve sněmovně vznikne vyšetřovací komise, která by měla prověřit pochybení při stavbě dálnice. Poslanci ji zřídili na návrh hnutí Úsvit. Pro byli zástupci všech stran a hnutí ve sněmovně.
Pod dálnicí D47 u obce Velká na Hranicku si bobři postavili hráz z náletových dřevin. Vytvořili tak umělou bariéru na takzvaném bezejmenném potoce, která by mohla ohrozit stabilitu dálničního podloží.
Ředitelství silnic a dálnic podalo trestní oznámení kvůli zvlněné dálnici D47. Nezdá se mu fakturovaná cena za stavební práce za úsek mezi Hrušovem a Bohumínem. Trestní oznámení tak pravděpodobně míří na někdejší ředitele úseků a úředníky, kteří měli kontrolovat faktury za stavbu dálnice.
Ministerstvo dopravy a firma Eurovia budou večer znovu řešit opravu zvlněné dálnice D47 na severní Moravě. Ministr Zdeněk Žák chce od ředitele stavební společnosti Martina Borovky slyšet návrh dalšího postupu.
Česko má čtvrté dálniční spojení s okolními státy. Odpoledne byl slavnostně otevřen šestikilometrový úsek D 1 z Bohumína k polské hranici. První dálniční propojení s Polskem je zatím jen v omezené podobě. Kvůli technickým potížím, které má polská strana u jednoho z mostů, tam mohou projíždět jenom auta do 3,5 tuny. Plný provoz očekává české ŘSD v létě příštího roku.
Problémy kolem ostravské části dálnice D1, stavebně D47, bude řešit soud. Vzhledem k vypršení termínu záruční doby podalo Ředitelství silnic a dálnic už šest žalob na stavební firmy Eurovia a Strabag. Další dvě podá ještě dnes a v pondělí odešle zbývající čtyři žaloby.
Více než dva tisíce vad, které jsou na části dálnice D47, negativně ovlivňují životnost mostů. Bezpečnost prý ale ohrožena není. To je výsledek posudků německých odborníků, které si nechalo zpracovat Ředitelství silnic a dálnic.
Do nových mostů na dálnici D47 u Ostravy zatéká a z mostů odpadávají celé zkorodované pláty. Vše je zdokumentované na videozáznamu z prohlídky mostu, který má Radiožurnál k dispozici. Mostní ocel měla být přitom na povrchu speciálně upravená proti korozi, za to si také stát připlatil.
Kvůli sporům o zvlněnou dálnici u Ostravy se dnes spolu s odborníky sejdou i zástupci státu a stavební firmy. V diskuzi nazvané Fámy a fakta o dálnici D47 se bude především řešit, jestli materiály použité pro stavbu dálnice jsou nekvalitní, a nakolik nebezpečné jsou propady u několika dálničních mostů.
Ministerstvo dopravy opět posunulo termín otevření posledního úseku dálnice D47 k polské hranici. Důvodem jsou průtahy se stavbou navazující polské dálnice A1. Ta by měla být hotová až na přelomu července a srpna. Mimo jiné to znamená, že mnoho fotbalových fanoušků bude muset hledat jinou cestu na fotbalové Euro v polské Wroclawi.
Vláda bude projednávat stav přípravy a výstavby dálnice D47 přes Ostravu k polským hranicím. Kromě současných problémů se zvlněným povrchem trápí řidiče i neustálé posunování termínu dokončení.
Český stát je ve sporu se stavební společností Eurovia kvůli nekvalitně provedené výstavbě části dálnice D47 na severu Moravy. Eurovia je součástí velké francouzské skupiny Vinci. Ta zatím nehodlá případ komentovat a odkazuje na zástupce Eurovie v České republice. Jaké je postavení této společnosti ve Francii a jak hodnotí spor francouzští novináři?
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) požaduje, aby firma Eurovia převzala zpět zvlněný úsek dálnice D47 u Ostravy. ŘSD chce, aby společnost odstranila stovky závad, které se podle něj objevily kvůli špatnému podkladovému materiálu.
Ministr dopravy Pavel Dobeš dnes bude v Ostravě řešit problémy se zvlněným osmikilometrovým úsekem dálnice D47 z roku 2007. Podle posudků Ředitelství silnic a dálnic je problém i se špatným stavem třech mostů v této trase, kvůli tomu je zde také omezená rychlost na 60 kilometrů.
Ředitelství silnic a dálnic podalo trestní oznámení kvůli zvlněné dálnici D47. Podle deníku Blesk je přesvědčeno o tom, že se stát stal obětí podvodu, mohl přijít až o 262 milionů korun.
Stavební společnost Eurovia CS zveřejní kompletní dokumentaci k výstavbě zvlněného úseku ostravské dálnice D47. Firma chce obhájit postup původního stavitele, jehož v roce 2009 převzala. Kontrolní vrty Ředitelství silnic a dálnic prokázaly, že za nevyhovující stav dálnice mezi Rudnou a Hrušovem může nevhodný stavební materiál.
Dálniční mosty u Ostravy čeká důkladná kontrola. Příčinou je vyšetřování nebezpečného zvlnění dálnice, ke kterému došlo mezi Rudnou a částí Hrušov. Ředitelství silnic a dálnic už má konečné výsledky kontrolních vrtů, které podle očekávání potvrdily vážný problém. Pod dálnicí je stavební odpad a další materiál, který tam nemá co dělat.
Po několika odkladech termínu dokončení se jihozápadní část pražského okruhu, propojující plzeňskou dálnici D5 a brněnskou dálnici D1, otevře 20. září. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka je otevření této stavby nejvýznamnější dopravní počin posledních let.