Ročně převeze až 200 tisíc lidí. Pendleři, turisté i místní obyvatelé díky němu ušetří až 20 minut času. Přívoz v Horní Plané na Českokrumlovsku začal v pondělí dopoledne po zimní pauze znovu jezdit.
Cena za jednu jízdu je 30 korun pro cestující od 15 let. O deset korun méně zaplatí za cestu lodí děti a senioři nad 70 let. Jízdenky se budou prodávat přímo na lodi.
Pokud chcete jet přívozem z pražské Troji na Císařský ostrov, počítejte s čekáním ve frontě. Loďka jezdí od konce prosince jako náhrada za zřícenou Trojskou lávku.
Budou vozidla jezdit na elektřinu, nebo třeba na vodík? Čeští vědci spouští projekt ukládání přebytků energie z fotovoltaických panelů do vodíku. Ten by pak mohli používat na pohon říčních přívozů.
Provoz přívozu mezi Císařským ostrovem a Trojou byl až do odvolání zastaven. Důvodem je vysoký průtok vody ve Vltavě. Přívoz nahrazuje lávku, která se na začátku prosince zřítila do Vltavy.
Troju a Císařský ostrov spojuje od sobotní osmé hodiny dopolední přívoz, kterým mohou lidé cestovat zdarma. Nahradil tak lávku, která se začátkem prosince zřítila do Vltavy.
Přívoz nahrazující zřícenou lávku mezi Císařským ostrovem a Trojou vypluje poprvé v sobotu 23. prosince v osm hodin dopoledne. Přeprava na přívozu bude zdarma.
Kapitán přetíženého přívozu, který se loni potopil na Slapské přehradě, dostal dvouletý podmíněný trest s odkladem na pět let, musí uhradit škodu a pět let má zakázanou činnost vůdce plavidla.
Příbramští kriminalisté obvinili z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti kapitána přívozu, který se v červenci potopil. Plavidlo bylo podle policie přetížené, protože na něj nastoupilo víc lidí, než je povoleno. Muži hrozí šest měsíců až pět let ve vězení.
Poblíž Živohošti na vodní nádrži Slapy se dnes odpoledne potápěl lodní přívoz. Na palubě bylo 50 až 60 lidí, nikdo nebyl zraněn. ČTK to řekli mluvčí středočeských hasičů Vladimíra Kereková a středočeské policie Jakub Vinčálek. Příčinu nehody policie vyšetřuje ve spolupráci se Státní plavební správou.
Na dálniční mosty v Ostravě-Přívoze se dnes vrátil běžný provoz. Ačkoli byly mosty postaveny v roce 2008, silničáři je museli letos v květnu zavřít kvůli havarijnímu stavu. Kompletní rekonstrukce trvala půl roku a vyšla na necelých 50 milionů korun. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce, aby náklady na opravu uhradila firma Eurovia, která mosty před sedmi lety postavila.
Vltavské břehy v Praze spojuje nový přívoz. Poprvé vyjel mezi Holešovicemi a Karlínem a ostrovem Štvanice dnes. Pražané se tak můžou přes řeku přeplavit už na celkem šesti místech.
Poslední březnovou sobotu vyjedou na Vltavu opět všechny přívozy. Ke dvěma celoročním linkám přibydou po zimní přestávce tři sezónní. Přívoz spojující Podbabu a Podhoří navíc posílí další loď.
Uzavření lávky přes Ohři v Lounech znemožnilo obyvatelům sídliště nejkratší možnou cestou dojít do Masarykových sadů, místa, kam chodí lounští sportovat i odpočívat. Po břehu řeky musí ujít několik set metrů k nejbližšímu mostu. Dobrovolníci v Lounech se proto rozhodli převážet zájemce na pramici. Zdarma a každý den. O službu je velký zájem.
Všechny pražské přívozy jsou po zimě opět v provozu. Ke dvěma, které fungují celoročně, se v sobotu ráno přidaly další tři. Přes Vltavu se tak lidé snadno dostanou v oblasti Sedlce, Podbaby, Výtoně, Lihovaru a Nádraží Modřany. Stačí jim k tomu pouze lístek na městskou hromadnou dopravu nebo platná Opencard.
Mezi Velkým Březnem a Povrly na Ústecku opět jezdí přívoz. Ten byl od loňských červnových povodní mimo provoz. Po následných opravách znemožnili spuštění přívozu zloději, kteří ukradli jistící lano.
Obec Břasy koupila zpět od soukromníka přívoz v Darové na Rokycansku. Podnikatel letos na jaře oznámil, že s provozem unikátního technického zařízení na Berounce končí. Prám o nosnosti osm tun, který spojuje Rokycansko a severní Plzeňsko, je tak už půl roku mimo provoz.
Z Lužce nad Vltavou na Mělnicku se už lidé bez problémů dostanou přes řeku do obce Bukol i do Kralup nad Vltavou. Přibližně po dvou měsících tam začal fungovat oblíbený přívoz, který značně poničila červnová povodeň.
Přívozy mají v Plzeňském kraji letitou tradici. Pomáhají zkracovat cestu mezi levým a pravým břehem řeky Berounky. A fungují taky jako zajímavá turistická atrakce. Převážejí lidi, auta, motorky, kola a leckdy i jiné lodě. Letos ale zůstal otevřený pouze přívoz v Nadrybech, jeden z posledních historických přívozů v Česku poháněných na bidlo.
Přívozy mají v Plzeňském kraji letitou tradici. Pomáhají zkracovat cestu mezi levým a pravým břehem řeky Berounky a fungují také jako zajímavá turistická atrakce. Převážejí lidi, auta, motorky, kola a leckdy i jiné lodě. Letos ale funguje pouze přívoz v Nadrybech - jeden z posledních historických přívozů v České republice poháněných na bidlo.
Přívoz v Dolním Žlebu u Děčína je stále mimo provoz. I když už je opravené tažné lano i samotná loď, lidé se přes řeku nedostanou. Přívoz totiž zůstal na mělčině a není možné ho dostat zpátky na vodu.
Stovky Pražanů nasedají každé ráno místo do auta, metra nebo tramvaje do loďky na Vltavě. Do jejich cíle je totiž doveze nejrychleji. Obyvatelé metropole začínají přívozy na řece využívat nejen jako víkendovou atrakci, ale také jako běžný dopravní prostředek.