Nabídka last minute zájezdů je letos chudší, počet objednávek přes internet ale roste

Lidé kupují na léto zlevněné zájezdy „na poslední chvíli“, jejich nabídka je ale letos chudší než v minulých letech, možná nejslabší v historii. Turisté totiž čím dál víc dávají přednost nákupu zájezdů v předstihu, kdy mají větší výběr a také dostávají slevy. Podle statistik jedné z cestovních kanceláří si svou dovolenou letos koupilo dopředu skoro o třetinu víc českých turistů než loni.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Po Jaderském moři se dodnes plaví sto let staré, tradiční dřevěné lodě

Po Jaderském moři se dodnes plaví sto let staré, tradiční dřevěné lodě | Foto: Martin Ježek

Stále rozšířenějším prodejním kanálem je v cestovním ruchu internet. V západní Evropě cestovní kanceláře tímto způsobem prodají skoro polovinu zájezdů, v Česku zhruba každý třetí.

Větší část tak lidé stále kupují v pobočkách cestovních kanceláří. Podle Jana Osúcha z jednoho ze srovnávacích portálů dávají lidé přednost pobočkám hlavně při nákupu zájezdů dlouho před sezonou, tedy v takzvaném prvním momentě.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak vybrat zájezd přes internet, zjišťoval Jaroslav Skalický

„Především rodiny s dětmi se chodí více doptávat, jak přesně vypadají podmínky v tom kterém hotelu. A naopak v období last minute, kdy rozhoduje v podstatě už jenom cena a volnost zájezdu v daném termínu, lidé kupují především na internetu,“ vysvětluje Osúch.

Lidé víc využívají k objednání zájezdu jak samostatný internetový prodej cestovních kanceláří, tak portály agentur, které shromažďují nabídku více cestovních kanceláří.

„Na internetu se snáz srovnají ceny mezi jednotlivými cestovními kancelářemi u jednotlivých produktů. Každým rokem přicházejí noví a noví uživatelé internetu. Důkazem toho je, že nám každoročně klesá tisk katalogů. Člověk si samozřejmě v daleko větším pohodlí doma sedne k obrazovce a vybere si svůj zájezd,“ říká Alexander Pavlov z CK Alexandria.

„Můžou si sami jedním kliknutím zjistit, jaký hotel je volný a mohou si ho rovnou zakoupit. Také je možnost po zadání počtu osob a věku dětí rovnou zjistit celou konečnou cenu zájezdu, aniž by se potom v dalším kroku schovávaly ještě nějaké dodatečné poplatky. A také systém ukáže klientovi, pouze ty kapacity, které přesně vyhovují jeho počtu osob. Nehrozí, že by se musel prozkoumávat celou řadou nabídek, které mu nevyhovují,“ vypočítává Jan Osúch výhody internetu při objednávání zájezdů.

„Na internetu je potřeba dávat si pozor, prověřovat s kým jednáte a vybírat si spolehlivé partnery. Další radou je dávat pozor v jaké fázi posílám peníze a komu. Zájezd platíte až v momentě, kdy máte potvrzenou rezervaci od cestovní kanceláře a cestovní kancelář vás vyzve k tomu, abyste zaplatil,“ upozorňuje Michal Tůma z cestovní agentury Invia na správný postup při objednávání zájezdů přes internet.

Jaroslav Skalický, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme