Klienti CK Exim Tours a Fischer letí z Kuby domů. Zdržela je porucha letadla

Turisté, kteří kvůli poruše letadla společnosti Travel Service uvízli v kubánském Varaderu, se už v těchto chvílích vrací domů. Letadlo s nimi odstartovalo v 6 hodin ráno našeho času. Jejich návrat do Prahy se očekává kolem 19. hodiny.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letadlo Travel Service

Letadlo Travel Service | Foto: Marián Vojtek

Odlet klientů potvrdila Českému rozhlasu Vladimíra Dufková ze společnosti Travel Service:

"Mohu potvrdit, že letadlo po půlnoci místního času odletělo dle plánu z kubánského varadera," uvedla Dufková.

Přehrát

00:00 / 00:00

O návratu turistů v Ranním interview informovali mluvčí cestovní kanceláře Fischer Jan Osúch a Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří České republiky

„Všichni naši klienti jsou už nyní na cestě domů,“ potvrdil také mluvčí cestovní kanceláře Fischer Jan Osúch.

„Partnerská letecká společnost Travel Servcienám slíbila, že zajistí opravu tak, aby klienti mohli odletět zhruba v 5 hodin ráno našeho času. Nakonec se oprava jen mírně protáhla. Takže krátce po 6. hodině našeho času vyletělo letadlo z kubánského Varadera a na Letišti Václava Havla v Praze by mělo přistát dnes kolem 19. hodiny.“

„Podle Travel Servisu šlo o technickou závadu, kterou nebylo možné opravit na místě. Bylo nutné pro jednu specifickou součástku poslat do kanadského Montrealu a také museli zajistit technika, který z kanady musel přiletět na Kubu,“ připomněl Osúch.

Náhradní součástka dorazila z Kanady

Zdůraznil, že dopravce zajistil bezpečnost klientů. „Klienti to vesměs přijali s pochopením. Neregistrujeme žádnou stížnost na naše mimořádné služby v destinaci. Zajistili jsme jim také ubytování, tak prodloužení stravování all inclusive. Od letecké společnosti dostali také poukázky na občerstvení.“

Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří České republiky uvedl, že podle jeho informací byla technická závada zaviněna zvenčí.

„To znamená, že nebyla zaviněna leteckou společností. V takovém případě je bezpečnost klientů na prvním místě a finanční kompenzace v takovém případě s největší pravděpodobností nenáleží,“ poznamenal Papež.

Jeden ze strojů Travel Service měl počátkem letošního ledna problémy s palivovým systémem, přišlo se na to při mezipřistání v Dubaji.


Zvětšit mapu

Milan Kopp, Tereza Chlubná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme