Stavba jihovýchodního obchvatu Chebu brzy začne, odpůrci s žalobou neuspěli

Stavba Jihovýchodního obchvatu Chebu začne už příští týden. Nová, přes tři kilometry dlouhá silnice má odvést z části města hlavně tranzitní nákladní dopravu směřující od hraničního přechodu Svatý Kříž do vnitrozemí. Práce budou stát 393 milionů korun.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Těžká technika v akci - bagr pracuje na obchvatu Chrudimi

Těžká technika v akci - bagr pracuje na obchvatu Chrudimi | Foto: Město Chrudim

Celá akce má být dokončena v roce 2015. „Stavbu budou nejvíce zdržovat a komplikovat dva mosty, které vedou přes železniční trať, koridorovou trať číslo 170 z Chebu na Plzeň a Prahu,“ říká náměstek hejtmana Petr Navrátil z ČSSD a dodává:

„Tam samozřejmě nějaké zpoždění bude a hlavně se budou muset vyjednat termíny se Správou železniční dopravní cesty na výluky na této trati.“

Odpůrci stavby obchvatu neuspěli se svou žalobou na územní rozhodnutí, které stavbu povolilo. Přesto chtějí dále bojovat, alespoň za to, aby stavba co nejméně postihla dotčenou část města, řekli dnes na veřejné debatě v Chebu.

Argumentují tím, že stavba je nepotřebná, zbytečně zasáhne do přírody, že Karlovarský kraj jako investor s lidmi nekomunikuje, ale i tím, že obchvat stejně nevyřeší kamionovou dopravu přes centrum Chebu. Nebezpečí hrozí podle nich i kvůli stavbě samotné, a to v ulicích města, kudy bude jezdit technika.

Lidé se bojí neúnosného zatížení silnic

Podle jednoho z iniciátorů protestů Karla Tyrpekla budou ulice, kterými bude jezdit technika, neúnosně zatíženy. Zpráva o bezpečnosti stavby, kterou si nechali její odpůrci zpracovat, podle něj jasně říká, že provoz na těchto komunikacích se má řešit ještě před začátkem stavby, a to se prý dosud nestalo.

Starosta Chebu Pavel Vanoušek (ČSSD), který je zastáncem obchvatu, dnes odpůrcům nabídl spolupráci při řešení případných důsledků stavebních prací. "Jsem připraven se účastnit jednání s investory a dodavateli, aby byly dopady co nejmenší," říká.

Odpůrci stavby také argumentují tím, že město i kraj odmítají, že by bylo možné dopravním značením vjezd kamionů do města zakázat a přesměrovat je na už postavený severní obchvat Chebu.

Ten vede také do Německa a po osmi kilometrech se napojuje na dálnici. Přitom v Chebu podobný zákaz, a bez jasného důvodu, platí na silnici směrem na Pomezí.

Plán jihovýchodního obchvatu Chebu | Foto: Regionální stavební sdružení Karlovy Vary

ČTK, Andrea Strohmaierová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme