Firma HVN Logistik už nebude bránit dostavbě dálnice D3 u obce Hůry

Zástupci logistického centra firmy HVN Logistik nechtějí dál bránit dostavbě dálnice D3 u obce Hůry na Českobudějovicku. Netrvají na přímém napojení na dálnici a žádají napojení areálu na jinou komunikaci. Jihočeský kraj po dnešním jednání souhlasí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rozestavěná část dálnice D3 od Tábora směrem k Veselí nad Lužnicí bude hotová až v polovině roku 2013 | Foto: Petr Sehnoutka

„Jsou připraveni tu část svého areálu, která dnes zasahuje do ochranného pásma budoucí dálnice, státu za normálních podmínek prodat,“ řekl jihočeský hejtman Jiří Zimola z ČSSD. Stát by měl výměnou areál zpřístupnit napojením na silnici I/34.

Po šesti letech tak kauza spěje k dohodě. „Od začátku deklarujeme, že jsme také Jihočeši, podnikáme v Budějovicích a chceme mít dálniční přivaděč a nechceme tomu v žádném případě bránit,“ potvrdil jednatel HVN Logistik Michal Hřebík.

Souhlasit musí ředitelství silnic a dálnic, které bude o dostavbě dálnice D3 jednat příští týden. V případě, že stát, potažmo ŘSD, nebude s řešením souhlasit, hrozí podle Zimoly průtahy s výstavbou D3 kvůli vyvlastňovacímu a odvolacímu řízení, a tím pádem oddálení vydání stavebního povolení.

Letos se začnou stavět další úseky D3

Pokud ŘSD bude souhlasit s vykoupením části areálu firmy a kompenzací v podobě připojení na silnici I/34, ušetří. Výkup celého areálu by stál odhadem až 80 milionů korun, kompromisní řešení pak řádově jednotky milionů korun. Hejtman, stejně jako firma a obec Hůry, zamítá další možnou variantu řešení, při které by kamiony jezdily přes obec.

Letos by se měly kromě budování obchvatu Českých Budějovic začít stavět další čtyři úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným o celkové délce 27,6 kilometru. První dva za zhruba čtyři miliardy korun se měly stavět už loni, ale zkomplikovalo se výběrové řízení na zhotovitele.

Jde o úseky D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a Borkem a Úsilným. V těch už dříve zvítězila firma Skanska, kvůli nízkým cenovým nabídkám ale výběrové řízení zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Výběrová komise jmenovaná vládou musí rozhodnout o tom, zda Skanska za stavby skutečně požadovala podnákladové ceny.

Chystají se tendry na další úseky

Vláda pak začátkem března schválila vypsání tendrů na výstavbu nových úseků dálnice D3 z Bošilce do Ševětína a ze Ševětína do Borku. První z veřejných zakázek představuje stavbu téměř 11 kilometrů dálnice za 1,7 miliardy korun. Druhý osmikilometrový úsek má podle ministerstva dopravy vyjít na 2,3 miliardy korun.

Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V provozu už je 42kilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na celou stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.

Dálnice D3 z Prahy do Rakouska | Foto: ČTK

ČTK, Mária Pfeiferová, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme