Ministerstvo kultury rozhodne o bourání budovy havířovského nádraží

Ministerstvo kultury v nejbližších dnech rozhodne o osudu havířovské nádražní budovy. Vedení Havířova i České dráhy už mají přislíbeny evropské peníze na nový dopravní terminál, který má na jejím místě vyrůst.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlakové nádraží v Havířově | Foto: Adam Guzdek

Zatím ale se stavbou začít nemohou, kromě bourání stávající budovy je totiž pořád ve hře i její zařazení mezi památky. Navíc mnozí místní jsou spíš pro její zachování.

„Když se to bude udržovat, tak to nádraží vydrží další generaci. Vždyť to je taková nádhera tady, kde dneska sežene někdo takový kámen, mramorové obklady,“ říká Bedřich Šťastný, který byl před lety u toho, když se budova stavěla. Spolu s manželkou chtějí, aby jejich nádraží sloužilo dál.

„Je to krásný prostor a je to vlastně moderní budova, ne nějaká staromódní, aby se to bouralo.Takže si myslíme, že by to mělo zůstat, ať se to rekonstruuje a využije,“ dodává paní Šťastná.

Přehrát

00:00 / 00:00

Osud havířovské nádražní budovy sleduje reportér Stanislav Janalík

Havířovská radnice a České dráhy ale trvají na bourání. Na nový dopravní terminál už mají slíbenou stodvacetimilionovou dotaci. Její výši ještě musí potvrdit evropská komise.

Plány města a dopravce navíc může úplně zrušit rozhodnutí ministerstva kultury.

„Tyto dvě věci musí být vyřešeny do podpisu smlouvy o poskytnutí dotace, ať máme záruky, že se projekty uskuteční tak, jak jsou naprojektovány. Anebo nebudou,“ uvádí mluvčí Regionální rady Moravskoslezsko Michal Sobek.

Ministerstvo kultury rozhodne v nejbližších dnech. Speciální komise bude protesty havířovské radnice i Českých drah řešit 24. května.

„Po zasedání rozkladové komise bychom už měli znát výsledek, ale v současné chvíli nemohu predikovat, jak to ve skutečnosti bude, protože se samozřejmě může stát spousta věcí,“ tvrdí mluvčí ministerstva Lenak Brandtová.

Stavba nového dopravního terminálu za 160 milionů korun už teď nabrala zpoždění. Radnice a České dráhy ho přitom chtějí mít hotový už v příštím roce.

Stanislav Janalík, Iva Menšíková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme