Průzkum pro ČT: Preference ANO slábnou, posiluje naopak ODS a ČSSD

Pokud by se v březnu konaly volby do sněmovny, vyhrálo by je hnutí ANO se ziskem 29,5 procenta hlasů. Vyplývá to z volebního modelu agentury Kantar TNS pro Českou televizi. Oproti únoru je výsledek ANO o tři procentní body nižší. Vzrostly naopak preference ODS a sociálních demokratů. Do sněmovny by se dostalo osm stran a hnutí.

Praha (Aktualizováno: 14:21 8. 4. 2018) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Volební model společnosti Kantar TNS pro Českou televizi | Zdroj: čt24

Ve srovnání s únorem klesly preference hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD), které v aktuálním průzkumu získalo 7,5 procenta. „Je možné, že strana vyčerpala některá svá klíčová témata a zřejmě bude muset hledat nová,“ řekl v ČT analytik agentury Pavel Ranocha.

Preference naopak vzrostly občanským demokratům a ČSSD. „Obě čerpají ty nové voliče především od hnutí ANO,“ uvedl Ranocha. Preference ODS dosahují 14 procent, sociální demokracii by dalo hlas 8,5 procenta hlasujících. „ČSSD si tím pádem bere zpět některé voliče, které ztratila dříve, a zřejmě se dostává z nejhorší krize,“ myslí si Ranocha.

Průzkum CVVM: důvěra v prezidenta i vládu klesá, Češi nejvíce věří starostům

Číst článek

Pětiprocentní hranici pro vstup do Poslanecké sněmovny by v březnu podle volebního modelu TNS Kantar překročilo osm stran a hnutí. Kromě ANO, ODS, ČSSD a SPD by to byli ještě Piráti se ziskem 13,5 procenta, komunisté (6,5 procenta), starostové (šest procent) a lidovci, kterým model přisoudil pět procent.

Ve sněmovně by naopak neměla zastoupení TOP 09, které by dalo hlas 4,5 procenta lidí. Zeleným by odevzdala svůj hlas dvě procenta voličů.

Kromě pravděpodobného volebního zisku se výzkum agentury TNS Kantar týkal i velikosti volebního jádra jednotlivých stran. Nejlépe si v tomto směru vede ANO. Z lidí, kteří by Babišovo hnutí volili, je pro tuto volbu pevně rozhodnuto 59 procent. Následují komunisté s 56 procenty a SPD, u které tvoří pevné jádro polovina jejích voličů.

Volební model agentury TNS Kantar pro Českou televizi vychází z dat získaných v období od 10. do 29. března. Zapojilo se do něj 847 respondentů, kteří deklarovali, že by se voleb zúčastnili.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme