Tři ministerstva připravují Jednotný systém dopravních informací

Řidiči by měli do roku a půl dostávat kompletní a ověřené informace o dění na silnicích. Na projektu Jednotného systému dopravních informací, který se rozjede už letos, se podílejí ministerstva dopravy, vnitra a informatiky. V současné době mají motoristé zprávy o nehodách, uzavírkách nebo aktuálním provozu většinou z rozhlasu od ostatních řidičů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní nehoda

Dopravní nehoda | Foto: Jan Rosenauer

Dopravní informace bude podle rozhodnutí vlády garantovat stát. Všechny podrobnosti o karambolech nebo omezeních se sejdou v jednom informačním středisku. Aktuální situaci na silnicích se pak řidiči dozvědí prostřednictvím rozhlasu nebo telefonu, které jsou napojené na informační služby pro motoristy.

Motoristé zprávy mohou dostat i prostřednictvím navigačního systému do svých vozidel: "V případě, že řidič jede do Plzně, dostane aktuální informace o tom, co se děje na dálnici D5, nikoli o tom, co se děje na dálnici D1," říká Michal Hala z Ředitelství silnic a dálnic.

"Cílem je integrovat všechny zdroje, policii, hasiče, správce komunikací, silniční správní úřady, městské a obecní policie a další tak, aby jejich dopravní informace byly k dispozici každému, kdo je bude potřebovat," vysvětlil Českému rozhlasu 1 - Radiožurnálu koordinátor projektu Jaroslav Zvára.

A v čem se nová služba bude lišit od těch současných? "Budeme schopni poskytnout také informaci o tom, že je obnoven provoz, protože to už řidiči rozhlasovým stanicím neříkají," doplňuje Zvára.

Aktuální dopravní informace naladíte ve vysílání Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu v Zelené vlně, anebo je najdete na internetových stránkách Zelené vlny.

Viktorie Hošková, Marián Vojtek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme