Ekonomické informace 29. 11. 2006

OECD předpovídá České republice na příští dva roky stále velmi silný hospodářský růst, i když bude mírně zpomalovat. Smír Česka s japonskou investiční bankou Nomura v kauzách kolem pádu IPB je dosah. Podle ministra financí Vlastimila Tlustého se možná obě strany domluví už zítra.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

detail korunové mince

detail korunové mince | Foto: Česká národní banka

Systém obchodu s emisními povolenkami na narušuje hospodářskou soutěž - tvrdí šéf antimonopolního úřadu Martin Pecina. V principu vydělává firma, která omezuje výrobu a přebytečné povolenky, které dostala zdarma, prodává.

Pokud se jiná chce rozvíjet a víc vyrábět , musí povolenky nakoupit a rozvoj se jí tak prodraží. Podle Peciny jde v případě první firmy, která vydělává na prodeji povolenek, které dostala v podstatě o nedovolenou podporu a začala se tím zabývat už i evropská komise.

V České republice dostal nejvíce povolenek ČEZ - nepotřeboval je ale všechny a tak některé prodal - vydělal na tom asi miliardu korun.

OECD předpovídá České republice na příští dva roky stále velmi silný hospodářský růst, i když bude mírně zpomalovat. Jako největší rizika vidí ale Orgaznizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj velmi pomalé reformy a naši špatnou rozpočtovou disciplínu. OECD také na zpomalení ekonomiky německé - a na tom by naše firmy mohli vydělat

Smír Česka s japonskou investiční bankou Nomura v kauzách kolem pádu IPB je dosah. Podle ministra financí Vlastimila Tlustého se možná obě strany domluví už zítra. Banka vede arbitráž s Českem o čtyřicet miliard, Češi naopak požadují sto dvacet miliard korun. Ministerstvo financí se bojí, že Nomura obě arbitráže vyhraje, proto se snaží s bankou smířit.

Evropu a jihovýchodní Asii spojí železniční síť. Součástí tohoto plánu je vybudovat trať mezi Čínou a Singapurem, a to do roku 2015.

O budoucnosti médií a marketingu v digitálním světě diskutovali odborníci na mezinárodním foru v Praze. Podle Reného Břečťana z pořádající společnosti OgilvyOne přináší technologický pokrok netušené možnosti v marketingu a dokáže také zlevnit reklamu.

Ondřej Kubala Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme