Škodu nahlašte pojišťovně co nejdříve, pomohou fotografie

Lidé postižení povodněmi začínají sčítat škody a hlásí je pojišťovnám. To je dobré neodkládat. Pojišťovny už evidují tisíce pojistných událostí, škody jdou do stamilionů korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Povodně poničily i národní park v Krkonoších - Svoboda nad Úpou | Foto: KRNAP

Nejdůležitější je všechny škody vyfotit nebo natočit videokamerou. Stačí fotografie či videozáznam z mobilního telefonu. Odborníci z České asociace pojišťoven doporučují, aby lidé nechali zničené věci v původním stavu a pak zdokumentovali.

Pojišťovny uvítají, když klienti přinesou seznam všech poškozených věcí s vyjmenováním stáří a rozsahu zničení, ideálně včetně účtenek nebo záručních listů. Lidé mohou evidovat také náklady, které měli při odklízení škod. I ty jsou součástí náhrady od pojišťovny.

Poškozený by se měl pojišťovně ozvat co nejdříve. Pokud nemůže přijít osobně, může využít klientskou linku nebo formuláře na webových stránkách pojišťoven. Některé z nich už mají i mobilní aplikace, přes které lze hlásit škody na majetku. Pojišťovny by však měly uznat i zpoždění v řádu několika dnů.

"Ve chvíli, kdy klient nahlásí škodu, ji pojišťovna zaregistruje. Klienta poté bude kontaktovat mobilní technik pojišťovny, který si domluví termín prohlídky. U menších škod nemusí být prohlídka nutná, u větších škod bude technik určitě chtít majetek vidět," vysvětluje postup po nahlášení škody mluvčí České pojišťovny Tomáš Zavoral.

S odklízením škod mohou lidé začít už před návštěvou pracovníka pojišťovny. Podle České asociace pojišťoven mohou klienti s velkými škodami požadovat zálohu pojistného. Když to pojišťovna odsouhlasí, peníze poškozeným přijdou ještě před ukončením likvidace pojistné události.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme