Zatím jen pro zaměstnance, ostrý start v řádu týdnů. Lidl se v Česku chystá spustit e-shop
Diskonty Lidl spustily v Česku pilotní provoz e-shopu. Zatím je určen jen pro zaměstnance, v dalších týdnech obchodní řetězec spustí ostrý provoz. Lidl bude online zatím prodávat spotřební zboží, nikoli potraviny. Z velkých potravinářských řetězců má internetový obchod v Česku zatím jen Tesco, plánuje ho Globus.
„Nabídka e-shopu bude zahrnovat spotřební zboží nabízené v kamenných prodejnách. Internetový obchod s potravinami aktuálně neplánujeme," řekla v pondělí mluvčí firmy Zuzana Holá.
Lidl-shop.cz v České republice je čtvrtým internetovým obchodem Lidlu a prvním ve střední a východní Evropě. Firma online prodává v Německu, Belgii a Nizozemsku.
Kotlebovci se chtějí setkat na parkovišti před supermarkety. Vstup zakázán, odmítl je Lidl i Tesco
Číst článek
„Start prvního Lidl e-shopu ve střední a východní Evropě znamená novou etapu v rozvoji Lidlu nejen v Česku. Pevně věřím, že zátěžová zkouška v podobě 9500 zaměstnanců a jejich nejbližších pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru," dodal generální ředitel Lidlu Pavel Stratil.
Pilotní provoz internetového obchodu bude zkouškou i pro logistické centrum firmy v Plzni. To zahájilo provoz loni v listopadu a dosud zásobovalo e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku. Na 44 000 metrech čtverečních plochy je tu skladováno více než 19 000 druhů zboží. Centrum nyní vyskladňuje průměrně 500 000 kusů týdně, do budoucna počítá s až milionem kusů týdně.
Lidl začíná vydávat vlastní stravenky. Na konkurenci tlačí nízkou provizí
Číst článek
Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé půlce roku by růst měl zrychlit. Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu stoupne na téměř 11 procent.
Roste online nákup jídla a oblečení, častěji Češi také kupují běžné spotřební zboží. Online prodej potravin patří k nejrychleji rostoucím kategoriím. Nejdéle na online trhu působí Potraviny online obchodního řetězce Tesco, dále Rohlík.cz, Košík.cz, Kolonial.cz, Freshbedynky.cz, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na online trh se chystá vstoupit i řetězec Globus.