Rakousko chce svoji část dálnice mezi Brnem a Vídni dokončit za tři roky

Prioritou pro Rakousko i Českou republiku je dokončit dálniční spojení mezi oběma státy. Při návštěvě Vídně to potvrdil český premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Premiér Bohuslav Sobotka u rakouského spolkového kancléře Wernera Faymanna | Foto: Vojtěch Berger

„Je potřeba, aby nejprve byla přesná dohoda o tom, kde na hranicích bude dálnice končit, aby se nám nestalo, že se dálnice prostorově minou. Pan ministr dopravy na tom pracuje,“ přiblížil Sobotka.

Po jednání s rakouským kancléřem Wernerem Faymannem ale neupřesnil, kdy konkrétně by Česko mohlo dokončit svoji část dálnice mezi Brnem a Vídní. Rakouská strana už termín má.

„První úsek dálnice A5 směrem k Mikulovu funguje už od roku 2010. Letos chceme začít se stavbou dalšího úseku. Kompletně by mělo být hotovo za tři roky,“ říká Christian Honeger ze společnosti ASFINAG, která v Rakousku staví a spravuje dálnice.

Převzít know-how v boji proti nezaměstnanosti

Premiér Bohuslav Sobotka se dnes ve Vídni sešel také s rakouským prezidentem Heinzem Fischerem. Jednali spolu o prohloubení spolupráce zemi Visegrádské čtyřky s Rakouskem či o postoji k ukrajinské krizi.

Sobotka navrhuje, aby se čeští a rakouští ministři pravidelně setkávali. Česko by se podle něj mohlo inspirovat Rakouskem například v kvalitě veřejné dopravy nebo aktivním přístupem v politice zaměstnanosti.

„Rakousko patří mezi země v Evropě, které mají dlouhodobě jednu z nejnižších nezaměstnaností. A je schopné poradit si i s výraznými výkyvy ekonomiky, aniž by nezaměstnanost v zemi rostla,“ upozornil Sobotka.

Rakouský prezident Heinz Fischer se ve vídeňském Hofburgu vítá s českým premiérem Bohuslavem Sobotkou | Foto: ČTK/AP

Vojtěch Berger, krw, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme