Lidé z Mělnicka se zlobí kvůli uzavřené železniční trati mezi Mšenem a Mělníkem

Železnice mezi Mšenem a Mělníkem je v tak špatném stavu, že nejdříve po ní musely vlaky jezdit rychlostí jen 20 a pak dokonce 10 kilometrů v hodině. A teď se po ní nejezdí vůbec. Cestující se zlobí, že se trať opravuje už poněkolikáté a nikdy ne pořádně. Železnice je pro ně přitom důležitá při cestě do práce stejně jako pro turisty, kteří jedou na Kokořínsko a do Máchova kraje.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Železniční stanice v Chuchelné | Foto: Licence Public Domain, volné dílo, Jan Pešula

Obyvatelé Mělníka a hlavně Mšena, kteří jezdí vlakem do práce, železnici potřebují. A opravili by ji co nejdříve.

„Určitě. Je to lepší než na Boleslav. Na Mělník jezdí víc lidí,“ říká jedna z obyvatelek.

„I pro turisty je to velká ztráta. Jezdí sem z Moravy, zájezd padesáti lidí, máte tu rekreační střediska, která vlaky využívají. Já jsem zvědavý, jak jeden autobus všechny lidi pobere, když přijedou najednou tři čtyři školy,“ doplňuje ji muž.

Přehrát

00:00 / 00:00

O opravách železnice mezi Mšenem a Mělníkem, která je pro místní obyvatele důležitá nejen kvůli cestě do práce, informoval Radek Duchoň

Další lidé se shodují, že se do tratě mělo investovat průběžně a tak, aby opravy za něco stály. „Nikdo do toho nedal ani korunu, ani do pražce. Vždyť je to neštěstí,“ myslí si další muž.

Vendula Šestáková, která má na radnici v Mšeně na starosti rozvoj města, připomíná ještě jeden problém. Při výluce autobusy lidi vozí jen na náměstí.

„Problém je s rekonstrukcí průtahu ve Mšeně. Náhradní autobusy končí na náměstí, ale na vlak do Mladé Boleslavi je třeba se přesunout asi 500 metrů staveništěm,“ podotýká Šestáková.

Petr Šlegr z Centra pro efektivní dopravu navíc poukazuje na zbytečné prodlevy při plánování oprav. Hlavně na to, že trať už je zavřená a opravovat se začne až příští rok.

„To, že se trať bude opravovat, je správné. Na druhou stranu je špatně to, že došlo k zastavení provozu. Je to ukázka systémově špatného přístupu SŽDC, plánování a provádění údržby našich tratí, zejména regionálních. Nyní říkat, že se nejprve musí zpracovat projektová dokumentace, poté vysoutěžit zhotovitele, to je nepřijatelné,“ je přesvědčen Šlegr.

Trať potřebuje generální opravu

Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty říká, že na trase museli nechat snížit rychlost na 10 kilometrů za hodinu. To už České dráhy nechtěly přijmout, a proto nasadily autobusy.

„Postupně bylo investováno jenom do nejzbytnějších oprav. V této fázi už je bohužel v nevyhovujícím stavu natolik, že je tam špatně všechno. Dráha potřebuje generální opravu, kterou teď připravujeme,“ potvrzuje Ptačinský.

Kolik bude oprava stát, není ještě jasné. Termín zahájení a konec opravy je už ale podle Ptačinského naplánovaný:

„Připravujeme výběrové řízení, pokud vše půjde tak jak má, tak bychom v prvním čtvrtletí příštího roku měli vybrat zhotovitele. A doufáme, že během příštího roku, řekněme do léta, by se měl provoz vrátit zpátky na celých 50 kilometrů trati mezi Mšenem a Mladou Boleslaví. Trať rozhodně opustit nechceme.“

Radek Duchoň Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme